Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE504 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE504 Adı: GELENEKSEL TÜRK SPORLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Geleneksel Türk Sporlarının tarihi, gelişimi, güncel uygulamaları, sosyo-kültürel önemi ve öğretim yöntemlerini öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Geleneksel spor kavramını ve kültürel yapı üzerine etkilerini açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Seçilmiş geleneksel spor dallarımızın kurallarını ve diğer özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günümüzde yapılmaya devam eden geleneksel spor dallarının kurallarını ve öğretim yöntemlerini anlatabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Geleneksel Türk Sporlarının korunması, yeni nesillere aktarılması ve yaygınlaştırılması için yapılması gerekenleri bilir ve organize edebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı, tarihsel boyutu, toplumsal işlevi, özellikleri, günümüze yansımaları, güncel toplumsal etkileri, güreş, yağlı güreş, aba güreşi, binicilik, okçuluk, kılıç sporları, cirit, rahvan binicilik ve atlı dayanıklılık spor dallarının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu başlıklarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
2 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
3 Geleneksel Türk sporlarının toplumsal işlevi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
4 Geleneksel Türk Sporlarının Özellikleri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
5 Geleneksel Türk Sporlarının Günümüze yansımaları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
6 Gelenekselleşen sporların günümüzde toplumsal etkileri Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
7 Güreş sporunun tarihsel geçmişi ve sporcuları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
10 Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
11 Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
12 Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
13 Cirit spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
14 Rahvan Binicilik özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
15 Atlı Dayanıklılık özellikleri, uygulaması ve organizasyonu Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ÖZBAY GÜVEN - TÜRKLERDE SPOR KÜLTÜRÜ - TÜRK TARİH KURUMU
2 ATIF KAHRAMAN - OSMANLI DEVLETİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
sınıf, ders notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 120