|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Geleneksel Türk Sporlarının tarihi, gelişimi, güncel uygulamaları, sosyo-kültürel önemi ve öğretim yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geleneksel spor kavramını ve kültürel yapı üzerine etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seçilmiş geleneksel spor dallarımızın kurallarını ve diğer özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüzde yapılmaya devam eden geleneksel spor dallarının kurallarını ve öğretim yöntemlerini anlatabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Geleneksel Türk Sporlarının korunması, yeni nesillere aktarılması ve yaygınlaştırılması için yapılması gerekenleri bilir ve organize edebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı, tarihsel boyutu, toplumsal işlevi, özellikleri, günümüze yansımaları, güncel toplumsal etkileri, güreş, yağlı güreş, aba güreşi, binicilik, okçuluk, kılıç sporları, cirit, rahvan binicilik ve atlı dayanıklılık spor dallarının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu başlıklarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel spor kavramı, kültürel yapı üzerine etkileri ve ortaya çıkışı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
2 | Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Geleneksel Türk sporlarının toplumsal işlevi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Geleneksel Türk Sporlarının Özellikleri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Geleneksel Türk Sporlarının Günümüze yansımaları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Gelenekselleşen sporların günümüzde toplumsal etkileri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Güreş sporunun tarihsel geçmişi ve sporcuları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yağlı güreş spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
10 | Binicilik spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
11 | Okçuluk spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
12 | Kılıç sporları dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
13 | Cirit spor dalının özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
14 | Rahvan Binicilik özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
15 | Atlı Dayanıklılık özellikleri, uygulaması ve organizasyonu | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZBAY GÜVEN - TÜRKLERDE SPOR KÜLTÜRÜ - TÜRK TARİH KURUMU | |
2 | ATIF KAHRAMAN - OSMANLI DEVLETİNDE SPOR - KÜLTÜR BAKANLIĞI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sınıf, ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 12 | 24 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |