Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE507 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE507 Adı: BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitimi dersinin toplumsal ve kültürel boyutlarış beden, eğitim, toplum ve kültür arasındaki ilişkiler; beden-kültür-eğitim etkileşimi, beden eğitiminde toplumsal kimlik, toplumsal cinsiyet, toplumsal sınıf ve eşitlik, sporda katılım ve sosyalizasyon kuşaklar çatışması, demografi ve spor konularında eleştirel bir bakış açısı geliştieme ve uygulama becerileri kazandırma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beden eğitimi dersi ile sosyoloji kavramları arsındaki ilişkiyi kavrar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Birey-toplum ve toplumsal yapının dinamiklerini alanına uyarlar PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yerel- ulusal ve küresel sorunları beden eğitimi ve spor kavramını da içerecek şekilde analiz eder. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sosyoloji ile ilgili temel kavramlar, toplumsal yapının katmanları ve aralarındaki ilşki ile eğitim arasındaki ilişki, spor ve toplum arasındaki ilişki ve bu ilşkiyi yönlendieren sosyolojik nedenler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sosyolojiye giriş Anlatma Yöntemi
2 Beden eğitiminin toplumdaki rolü Anlatma Yöntemi
3 Beden eğitimi ve sosyal kuramlar (işlevselcilik, sosyal etkileşim) Anlatma Yöntemi
4 Beden eğitimi ve sosyal kuramlar (çatışma kuramı, feminist kuramlar) Anlatma Yöntemi
5 Pierre Bourdieu sosyal kuramı ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
6 Bernstein kuramı ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
7 Beden eğitiminde fırsat eşitliği Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Toplumsal cinsiyet ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
10 Irk, din ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
11 Beden eğitimi ve sporda çocuk koruma politikaları Anlatma Yöntemi
12 Uluslararası beden eğitimi ve spor politikaları Anlatma Yöntemi
13 Sağlık politikaları ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
14 Spor politikaları ve beden eğitimi Anlatma Yöntemi
15 Saha çalışması sunumları Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 John Evans, Brian Davies & Jan Wright (2004). Body Knowledge and Control. Routledge.
2 John Evans (19989. Physical Education, Sport and Schooling. Routledge.
3 Birleşmiş Milletler Beden Eğitimi, Fiziksel Aktivite ve Spor Şartı,
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 2 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2 4 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 2 12 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 120