|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin kendi alanlarında drama atölyelerini yazabilmelerini sağlayacak yeterlilik kazandırmak ve dramanın bir yöntem olarak beden eğitimi dersinde kullanmasını öğretmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Drama terimini tanımlar. Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. |
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitsel dramanın tarihsel gelişimini ifade eder. Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. Drama tekniklerini uygular. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitsel drama ortamını tasarlar. Eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlar. |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders dramanın kuramsal bilgilerini, drama uygulamalarına girişi ve beden eğitimi öğretiminde drama uygulamalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kendini ve Grup Üyelerini Tanıma | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
2 | İletişim ve Etkileşim, Güven Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
3 | Duyu-duygu Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
4 | Yaratıcı Dramanın Oyunla İlişkisi | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
5 | Rol Oynama ve Doğaçlama | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
6 | Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
7 | Yaratıcı Dramanın Kuramsal Boyutu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı Dramanın Kuramsal Boyutu | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
10 | Örnek Yaratıcı Drama Planı Uygulaması – Yaratıcı Drama Ders Planın Yapılandırılması “Öğrenme Öğretme Süreçleri" | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
11 | Hazırlık/ Isınma Aşamasının Yapılandırılması | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
12 | Canlandırma Aşamasının Yapılandırılması | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
13 | Ölçme /Değerlendirme Aşamasının Yapılandırılması | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
14 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulatma (Atölye Hazırlama) Öğrenci Uygulamaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
15 | Ders Planı Hazırlama ve Uygulatma (Atölye Hazırlama) Öğrenci Uygulamaları | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Adıgüzel, Ö. (2008). Türkiye'de Eğitimde Yaratıcı Dramanın Yakın Tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7-50. | |
2 | Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları. | |
3 | Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama, Öğretmenin Günlüğü. Ankara: Pegem Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Sunum |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |