Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE511 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE511 Adı: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin kendi alanlarında drama atölyelerini yazabilmelerini sağlayacak yeterlilik kazandırmak ve dramanın bir yöntem olarak beden eğitimi dersinde kullanmasını öğretmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Drama terimini tanımlar. Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitsel dramanın tarihsel gelişimini ifade eder. Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. Drama tekniklerini uygular. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitsel drama ortamını tasarlar. Eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders dramanın kuramsal bilgilerini, drama uygulamalarına girişi ve beden eğitimi öğretiminde drama uygulamalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kendini ve Grup Üyelerini Tanıma Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
2 İletişim ve Etkileşim, Güven Çalışmaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
3 Duyu-duygu Çalışmaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
4 Yaratıcı Dramanın Oyunla İlişkisi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
5 Rol Oynama ve Doğaçlama Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
6 Dramatik Kurgunun Bileşenleri Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
7 Yaratıcı Dramanın Kuramsal Boyutu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı Dramanın Kuramsal Boyutu Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
10 Örnek Yaratıcı Drama Planı Uygulaması – Yaratıcı Drama Ders Planın Yapılandırılması “Öğrenme Öğretme Süreçleri" Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
11 Hazırlık/ Isınma Aşamasının Yapılandırılması Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
12 Canlandırma Aşamasının Yapılandırılması Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
13 Ölçme /Değerlendirme Aşamasının Yapılandırılması Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
14 Ders Planı Hazırlama ve Uygulatma (Atölye Hazırlama) Öğrenci Uygulamaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
15 Ders Planı Hazırlama ve Uygulatma (Atölye Hazırlama) Öğrenci Uygulamaları Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adıgüzel, Ö. (2008). Türkiye'de Eğitimde Yaratıcı Dramanın Yakın Tarihi. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(5), 7-50.
2 Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları.
3 Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama, Öğretmenin Günlüğü. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, Sunum

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 108