Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AE508 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: AE508 Adı: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitiminde kullanılan öğretim modellerinin özellikleri ve felsefeleri (spor eğitimi modeli, taktik oyun yaklaşımı, bireysel ve sosyal sorumluluk modeli, işbirlikli öğrenme modeli vb.), Öğretim modelleri arasındaki farklar, modellerin seçimi ve uygulanması özellikleri, öğretim programındaki modeller, beden eğitimi öğretiminde öğretim modellerinin kullanım örneklerini paylaşma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretim modellerinin temellerini ve gelişimini açıklayabilecektir. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Beden eğitimi öğretiminde model ihtiyacını açıklayabilir PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Model tabanlı öğretimin öğrenme alanlarını bilir ve açıklar PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Model tabanlı öğretimde öğretmenin kullanabileceği stratejileri benimser, analiz ve sentez eder. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
DÖÇ-5 Farklı durumlara uygun öğretim modelinin seçimini tartışır PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim modellerinin kuramsal temelleri; Öğretim modellerinin özellikleri ve uygulama alanları Ortaöğretimde ve lise müfredatında elde edilen başarılar doğrultusunda modele dayalı planın uygulanması, uygulanması ve değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden Eğitimi öğretiminde model kavramı ve tanıtımı Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Beden Eğitimi öğretiminde model temelli ders işleme ilkeleri Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Beden Eğitiminde Doğrudan Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Beden Eğitiminde Akran Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Beden Eğitiminde Bireyselleştirilmiş Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Beden Eğitiminde Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Beden Eğitiminde Basamaklı Öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Spor Eğitim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Spor Eğitim Modeli (devamı) Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Beden Eğitiminde Tam Öğrenme Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Beden Eğitiminde İşbirliğine Dayalı Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Beden Eğitiminde Planlanmış Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Beden Eğitiminde Planlanmış Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Genel Tekrar Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Model Temelli Beden Eğitimi Editör: A. Dilşad MİRZEOĞLU Gülay KESKE AKSOY, Özlem ALAGÜL, Figen ALTAY, Yeşim BULCA, Burak GÜNEŞ, Ferda GÜRSEL, Deniz HÜNÜK, A. Dilşad MİRZEOĞLU, Cenk TEMEL, Neşe SARAÇ OĞUZHAN
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik derslerde kullanılan malzemeler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 12 24
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 4 8 32
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 4 8
0
0
Toplam İş Yükü 124