Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 101 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 101 Adı: EĞİTİME GİRİŞ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitimin temel kavramlarını, amaç ve işlevlerini açıklayabilir. PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir.
PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini açıklayabilir. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitimde araştırma yöntemlerini ve önemini açıklayabilir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğretmen eğitiminin özelliklerini, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklayabilir. PÇ-41 Bir meslek insanı olarak görev, hak ve sorumluluklarının bilincindedir.
PÇ-42 Bir meslek insanı olarak yasal prosedüre uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Eğitimin tarihi temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Eğitimin felsefi temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Eğitimin sosyal temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 Eğitimin hukuki temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Eğitimin ekonomik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Eğitimin politik temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Eğitim bilimsel temelleri ve araştırma yöntemleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulama ve gelişmeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Eğitim sisteminde öğretmenin rolü öğretmenlik mesleğinin özellikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 21. yüzyılda eğitim bilimlerinde yeni yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erginer, A. (2012). Eğitim bilimine giriş. (Ed: M. Durdu Karslı, İçinde: Eğitimin politik temelleri). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2 Şişman, M. (2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90