|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ilkokul matematiği kapsamında gerekli olan matematiğin tanımı, doğası ve öğretimine yönelik temel matematik bilgisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sayı sistemlerinin yapılanmasını ve tarihçesini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Matematiksel modelleme içeren problemleri çözebilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Taban aritmetiği,bölme ve bölünebilmenin mantıksal altyapısını açıklayabilir. |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Rasyonel sayı, kesir, oran ve orantı arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Günlük yaşamdan hareketle temel örüntülerin kuralını açıklayabilir. |
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Temel geometrik cisimlerin uzunluk, açılım, alan ve hacimlerine yönelik problemleri çözebilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Ölçü kavramını ve temel ölçme birimlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Matematik konularını, matematik öğretiminin amaç ve ilkelerini ilkokul matematik programı ile ilişkilendirebilir. |
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sayı sistemlerini, matematiksel modellemeyi, dört işlem içeren problem çözme ve kurmayı, temel geometrik şekilleri, temel uzay geometrisini, geometrik cisimleri ve açınımları, ölçü kavramını ve temel ölçü birimlerini ve bu konuların matematik öğretiminin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matematiğin tanımı ve doğası, matematik öğretiminin amaç ve ilkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Sayı sistemleri ve hiyerarşik model | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, soru-cevap |
3 | Dört işlem içeren problem çözme ve kurma | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, problem çözme |
4 | Taban aritmetiği | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, problem çözme |
5 | İspatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, beceri geliştirme |
6 | En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, beceri geliştirme |
7 | Rasyonel sayılar, rasyonel sayılarda dört işlem | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ondalık kesirler | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, soru-cevap |
10 | Kesir ve oran ilişkisi, oran-orantı | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, soru-cevap |
11 | Matematiksel modelleme | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, problem çözme |
12 | Örüntüler | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, örnek olay |
13 | Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, drama |
14 | Temel geometrik şekiller | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, soru-cevap, rol yapma |
15 | Geometrik cisimler ve açınımları, bu konuların ilkokul matematik programıyla ilişkisi | Anlatım, tartışma, planlı grup çalışması, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaçar, A. (Ed.) (2020). İlkokulda temel matematik (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Toptaş. V., Olkun, S., Çekirdekci, S.ve Sarı, M. H. (Ed.). (2020). İlkokulda matematik öğretimi (2. baskı). Ankara: Vizetek Yayınları. | |
3 | Akkaya, R. (Ed.) (2018). İlkokulda matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, sayı çubukları, pulları veya fasulyeleri, onluk taban blokları veya kart takımı, geçmeli birim küpler, kesir takımı, ölçekli hacimler, geometri şeridi, izometrik kağıt ve geometrik cisimler takımı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-14 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 152 |