|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı "Türkiye'nin genel coğrafi özellikleri; fiziki, beşeri ve ekonomik bakımından koşulları ve potansiyeli, konumu çevresel koşuları, jeopolitik özellikleri sorun ve olanakları; Türkiye'yi etkileyen ve ilgilendiren bölgesel ve küresel siyasal olaylar vb. konularına yönelik bilgi kazandırmaktır." |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye’nin coğrafi konumu ve sınırlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'nin fiziki bakımdan koşullarını ve potansiyelini değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'nin beşeri ve ekonomik bakımından koşullarını ve potansiyelini değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'nin jeopolitik ve jeostratejik durumunu ve özelliklerini değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türkiye'nin konumu çevresel koşuları ve jeopolitik özellikleriyle ilgili temel kavramları, sorun ve olanakları tanımlayabilir ve değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Türkiye'yi etkileyen ve ilgilendiren bölgesel ve küresel siyasal olayların Türkiye'nin çeşitli coğrafi özellikleriyle ilişkisini kurarak değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'nin yeri ve konumu: Türkiye'nin jeopolitik ve jeostratejik durumu ve özellikleri, matematiksel konum özellikleri, özel konum özellikleri (komşular), ülke grupları özellikleri (siyasi, askerî, ekonomik, kültürel organizasyonlar), Türkiye'nin fiziki özellikleri (iklimi, hidrografik özellikler, toprak yapısı, bitki örtüsü), sosyoekonomik özellikleri (nüfus, yerleşimi, tarım, ormancılık, hayvancılık, enerji, sanayi, ulaşım, turizm). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş; Türkiye'nin genel coğrafi özellikleri | Sunuş, soru cevap, tartışma |
2 | Türkiye'nin jeopolitik ve jeostratejik durumu ve özellikleri | Sunuş, soru cevap, tartışma |
3 | Türkiye'nin matematiksel konum özellikleri | Sunuş, soru cevap, tartışma |
4 | Türkiye'nin özel konum özellikleri (komşuları) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
5 | Türkiye'nin çevresindeki ülke grupları ve özellikleri (siyasi organizasyonlar) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
6 | Türkiye'nin çevresindeki ülke grupları ve özellikleri (askerî ve ekonomik organizasyonlar) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
7 | Türkiye'nin çevresindeki ülke grupları ve özellikleri (kültürel özellikler) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'nin fiziki özellikleri (Yeryüzü şekilleri, iklimi ve hidrografik özellikleri) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
10 | Türkiye'nin fiziki özellikleri (toprak yapısı ve bitki örtüsü) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
11 | Türkiye'nin sosyoekonomik özellikleri (nüfus ve yerleşim) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
12 | Türkiye'nin sosyoekonomik özellikleri (tarım ve ormancılık) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
13 | Türkiye'nin sosyoekonomik özellikleri (hayvancılık) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
14 | Türkiye'nin sosyoekonomik özellikleri (enerji, sanayi ve ulaşım) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
15 | Türkiye'nin sosyoekonomik özellikleri (turizm) | Araştırma-inceleme, sunuş, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yazıcı, H. ve Koca, N. (2020). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği (9. basım). Ankara: Pegem Akademi | |
2 | Hayır Kanat, M. (2016). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yardımcı kaynaklar, ders notları; Türkiye, Avrupa, Asya, Avrasya ve Dünya siyasi, fiziki, ekonomik vb. haritaları; Web tabanlı (google earth vb.) haritalar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |