Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 203 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 203 Adı: FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, laboratuvar ile ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar.
PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular.
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür.
PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir.
PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır.
PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır.
PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
PÇ-40 Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir.
PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır.
PÇ-45 Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller.
PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir.
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır.
PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Laboratuvar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Fen bilimleri ile ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilir. PÇ-
DÖÇ-4 fen bilimleri ile ilgili konularda ilkokul düzeyinde deney yapabilir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Fen bilimleri öğretiminde laboratuvarın amacı ve önemi; laboratuvarda güvenlik; bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları; ilkokula yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi), deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama; basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri; grup çalışmaları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Laboratuvar tanımı kullanım amaçları ve iş güvenliği ile ilgili bilgi verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
2 Fen bilimlerinde laboratuvar kullanımımın önemi ile ilgili verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
3 Fen öğretim programında yer alan konuların daha iyi somutlaştırılması ve öğrenilmesi ile ilgili deneyler hakkında bilgi verilmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
4 1. deney Uygulama "Yumurtayı şişeye nasıl sokarsın?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
5 2. deney Uygulama "Bir bardağı bir balon yardımıyla kaldırabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
6 3. deney Uygulama "Bir akciğer maketi yapabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
7 4. deney Uygulama "Bir iğneyi çivi üzerinde dengede tutabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
8 Ara Sınav
9 5. deney Uygulama "Bir yük dedektörü yapabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
10 6. deney Uygulama "Enerjiyi yok edebilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
11 7. deney Uygulama "Gazın hacmini genişletip küçültebilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
12 8. deney Uygulama "Suyun içinde mum yakabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
13 9. deney Uygulama "Yüzen bir pusula yapabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
14 10. deney Uygulama "Nesneleri kaldırmak için bir kaldıraç yapabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
15 11. deney Uygulama "Kendi periskopunu yapabilir misin?" Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Walker, O. (2006). 100 fen deneyi. Ankara:DAMLA
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar ve Makaleler Deney Gereçleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 99