|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, laboratuvar ile ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-8 Uygulama sürecinde Sınıf Öğretmenliği alanıyla ilgili karşılaşılacağı sorunları tanımlar, kanıt toplar ve kanıtlardan hareketle çözüm önerileri geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-20 Alanı ile ilgili güncel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurmak için yabancı dil bilgisini kullanır. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-40 Güvenli bir okul ve sınıf atmosferi oluşturmak için ilgili kişi ve kurumlarla iletişim içindedir. PÇ-44 Sınıf Öğretmenliği ile ilgili kaynakları tarar, ideallerine uygun olanları seçer ve kullanır. PÇ-45 Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bu konuda kendini sürekli günceller. PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir. PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. PÇ-48 Sınıf Öğretmenliği alanında edindiği teorik-uygulamalı bilgi ve becerileri birleştirir ve mesleki yaşamında kullanır. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Laboratuvar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fen bilimleri ile ilgili konularda deney düzeneği hazırlayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | fen bilimleri ile ilgili konularda ilkokul düzeyinde deney yapabilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği Fen bilimleri öğretiminde laboratuvarın amacı ve önemi; laboratuvarda güvenlik; bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları; ilkokula yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi), deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama; basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri; grup çalışmaları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Laboratuvar tanımı kullanım amaçları ve iş güvenliği ile ilgili bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
2 | Fen bilimlerinde laboratuvar kullanımımın önemi ile ilgili verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
3 | Fen öğretim programında yer alan konuların daha iyi somutlaştırılması ve öğrenilmesi ile ilgili deneyler hakkında bilgi verilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
4 | 1. deney Uygulama "Yumurtayı şişeye nasıl sokarsın?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
5 | 2. deney Uygulama "Bir bardağı bir balon yardımıyla kaldırabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
6 | 3. deney Uygulama "Bir akciğer maketi yapabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
7 | 4. deney Uygulama "Bir iğneyi çivi üzerinde dengede tutabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | 5. deney Uygulama "Bir yük dedektörü yapabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
10 | 6. deney Uygulama "Enerjiyi yok edebilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
11 | 7. deney Uygulama "Gazın hacmini genişletip küçültebilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
12 | 8. deney Uygulama "Suyun içinde mum yakabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
13 | 9. deney Uygulama "Yüzen bir pusula yapabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
14 | 10. deney Uygulama "Nesneleri kaldırmak için bir kaldıraç yapabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
15 | 11. deney Uygulama "Kendi periskopunu yapabilir misin?" | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Desen Yapma Grup Çalışması Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Walker, O. (2006). 100 fen deneyi. Ankara:DAMLA | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve Makaleler Deney Gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |