|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-28 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-32 Eğitim-öğretim süreçlerini öğrencinin gelişim özelliklerine, çevresel koşullara, sosyokültürel özelliklere ve mevcut imkânlara göre etkin bir şekilde planlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sınıf kuralları oluşturabilir. |
PÇ-24 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. |
PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. |
PÇ-18 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme, öğrencilerle ve velilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıf yönetiminin boyutları, disiplin ve disiplin modelleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf yönetiminin temel kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sınıf kurallarının oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sınıf yönetiminde disiplin ve disiplin modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sınıfta iletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sınıfta öğrenci motivasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamının oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Öğretmen veli görüşmelerinin yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sınıfta zaman yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Öğretimin yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Elektronik öğrenmenin yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Özel gereksinimli öğrenciler ve kaynaştırma eğitiminde sınıf yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğretmen liderliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, A. (2019). Sınıf yön. (Ed: Seyithan Demirdağ, İçinde: Sınıf kuralları ve yönetimi). Ankara: Nobel Aka. Yay. | |
2 | Erginer, A. ve Aydın, B. (2010). Sınıf yön. stra. öğrt. kıl. (The classroom teacher's book of management essentials). (Çev. Ed.: Turgut Karaköse, İçinde: Hukuki sor. yön.). Ankara: Nobel Yay. Dağ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ders malzemeleri, örnek olaylar, tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-14 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |