|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Fen okuryazarı yapmak. Zihin ve el becerilerini geliştirmek. Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar etmek. İlköğretim fen programının özelliklerini kavratmak. Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlamalarını sağlamak. Teknoloji okur-yazarı yapmak olarak sıralanabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-7 Sınıf Öğretmenliği alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen derslerin konularını, yöntem, teknik ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. PÇ-10 Bilimin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Sınıf Öğretmenliği alanındaki sorunları bilimsel yöntemin ilke ve aşamalarına uygun bir şekilde çözerek paylaşır. PÇ-29 Türk Eğitim Sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişi, sınıf yönetimi yaklaşımları ve eğitim ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibidir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-39 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, planlama yapar, uygular ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. PÇ-46 Çevre okuryazarlığına karşı ilgili ve çevre sorunlarının çözümünde isteklidir. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 | Fen bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Fen bilimleri öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Fen bilimleri öğretiminde kullanılan ölçme değerlendirme tekniklerini bilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar olarak belirlenmiştir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim, bilimin nitelikleri, bilgi türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, bazı fen ve teknoloji müfredatlarının genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Öğrenme halkası yaklaşımı, Gagne, Bruner, Ausubel'in öğrenme kuramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
5 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
6 | Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
7 | Fen öğretiminde çoklu zeka kuramı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Problem çözme stratejisi, bilimsel süreç becerileri ve proje temelli öğrenme | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
10 | Fen ve teknoloji derslerinde öğrencileri aktif kılan yöntem, teknik ve modellemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
11 | Laboratuar Destekli Fen ve teknoloji öğretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
12 | Fen ve teknoloji öğretiminde planlama | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
13 | Fen ve teknoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
14 | Fen ve teknoloji eğitiminde alternatif (performans) değerlendirme yaklaşımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
15 | Beyin temelli öğrenme ve bağlamsal öğrenme | Anlatım, soru-cevap, tartışma,örnek uygulamaların sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çepni, S. (2006). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: PEGEM | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, Fen ve Teknoloji eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel sunum CD, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |