|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısına, temel yasalara, merkez, taşra ve yurt dışı örgütüne, öğretim kademelerine, insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarına, reform ve yenileşme girişimlerine; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim sistemlerinin yapısını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türk eğitim sisteminin yapısını, temel yasaları, merkez, taşra ve yurt dışı örgütünü, öğretim kademelerini, insan gücünü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklarını, reform ve yenileşme girişimlerini açıklayabilir. |
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Örgüt-yönetim teorilerini ve süreçlerini, sosyal bir sistem ve örgüt olarak okulu ve insan kaynağının yönetimini açıklayabilir. |
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenci özlük işlerini; eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul işletmeciliğiyle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Okul, çevre, toplum ve aile ilişkilerini açıklayabilir. |
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel konuları tartışabilir. |
PÇ-47 Türk Eğitim Sistemi’nin güçlü ve zayıf yönlerinin farkındadır ve sistemin zayıf yönlerini geliştirmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Türk Eğitim Sisteminin yapısı, temel yasaları, örgüt yapısı, öğretim kademeleri, örgüt-yönetim teoriler ve süreçler, insan kaynağının yönetimi, öğrenci özlük işleri, eğitim ve öğretimle ilgili işleri, okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri, eğitimle ilgili güncel tartışma konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Eğitim Sisteminin Amaçları ve Temel İlkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Yönetim ve Yönetim Kuramları -1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Yönetim ve Yönetim Kuramları - 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Yönetim Süreçleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Türk Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Türk Eğitim Sisteminde Reform ve Yenileşme Girişimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Türk Eğitim Sistemi ve Okulla İlgili Güncel Tartışma ve Yönelimler (Endüstri 4.0, 21.yy düşünme becerileri) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk Eğitim Sistemini Düzenleyen Temel Yasalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Okul Örgütü ve Yönetimi Okul İşletmesinin Yönetimi - 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Okul Yönetiminde Öğrenci İşleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Okulda Eğitim Öğretim İşlerinin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Okul-Aile-Çevre-Toplum İlişkileri iknanın psikolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Okulda liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Okulda liderlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uğur, A. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
2 | Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 30dk | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 30dk | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |