|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN (msaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı DKAB öğretiminde temel kavramlar, din öğretimi, DKAB dersinin felsefesi, İlköğretim DKAB Programını değerlendirme, DKAB öğretimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikler, Temel Eğitim Çağı Çocuğunda inanç ve gelişimi, Ana hatlarıyla İslam’da İnanç ve İbadet Esasları konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DKAB öğretiminde temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-17 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Din öğretimini temellendirebilir |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
|
DÖÇ-3 | DKAB dersinin felsefesini açıklayabilir |
PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İlköğretim DKAB Programını değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | DKAB öğretimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikleri uygulayabilir |
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi özel alan yeterliklerini açıklayabilir |
PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Temel Eğitim Çağı Çocuğunda inanç ve gelişimini açıklayabilir |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Ana hatlarıyla İslam’da İnanç ve İbadet Esaslarını açıklayabilir |
PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretimi ile ilgili temel kavramları, din öğretiminin amaçlarını, din öğretim modelleri ve stratejilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Temel kavramlar/ insan, eğitim, öğretim, din, kültür, din eğitimi ve öğretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Din öğretiminin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Din öğretiminin amaçları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Din öğretiminin amaçları ile yöntem ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | İlköğretim DKAB programının (2018) değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | İnsan ve İnanç | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İbadet, Temizlik, Ahlak | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Allah’a, Meleklere, Kitaplara İman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Peygamberlere İman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Ahirete, Kadere İman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Namaz, Oruç, Hac, Zekat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Hz. Muhammet | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Final Sınavı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akyürek, S. (2019). Din öğretimi/model, strateji, yöntem, teknikler. Ankara: Nobel.Yayınevi | |
2 | Heyet, Dinim İslâm, Temel Bilgiler. Ankara: DİB yayınları. | |
3 | Aydın, M. Ş. (2021). Din Eğitimi Bilimi. Kayseri: Kimlik Yayınları. (Yardımcı Kaynak) | |
4 | Aydın, M. Ş. (2021). Açık Toplumda Din Eğitim. Nobel Yayınevi, Ankara. (Yardımcı Kaynak) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-14 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |