Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 306 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 306 Adı: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN (msaydin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı DKAB öğretiminde temel kavramlar, din öğretimi, DKAB dersinin felsefesi, İlköğretim DKAB Programını değerlendirme, DKAB öğretimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikler, Temel Eğitim Çağı Çocuğunda inanç ve gelişimi, Ana hatlarıyla İslam’da İnanç ve İbadet Esasları konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DKAB öğretiminde temel kavramları açıklayabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
PÇ-17 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-20 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır
PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Din öğretimini temellendirebilir PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
DÖÇ-3 DKAB dersinin felsefesini açıklayabilir PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İlköğretim DKAB Programını değerlendirebilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 DKAB öğretimi sürecinde uygulanan öğretme yöntem ve teknikleri uygulayabilir PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi özel alan yeterliklerini açıklayabilir PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÇ-25 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Temel Eğitim Çağı Çocuğunda inanç ve gelişimini açıklayabilir PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
PÇ-12 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Ana hatlarıyla İslam’da İnanç ve İbadet Esaslarını açıklayabilir PÇ-21 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-24 Demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Öğretimi ile ilgili temel kavramları, din öğretiminin amaçlarını, din öğretim modelleri ve stratejilerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Temel kavramlar/ insan, eğitim, öğretim, din, kültür, din eğitimi ve öğretimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Din öğretiminin amaçları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Din öğretiminin amaçları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Din öğretiminin amaçları ile yöntem ilişkisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 İlköğretim DKAB programının (2018) değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 İnsan ve İnanç Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 İbadet, Temizlik, Ahlak Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Allah’a, Meleklere, Kitaplara İman Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Peygamberlere İman Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Ahirete, Kadere İman Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Namaz, Oruç, Hac, Zekat Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Hz. Muhammet Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Final Sınavı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akyürek, S. (2019). Din öğretimi/model, strateji, yöntem, teknikler. Ankara: Nobel.Yayınevi
2 Heyet, Dinim İslâm, Temel Bilgiler. Ankara: DİB yayınları.
3 Aydın, M. Ş. (2021). Din Eğitimi Bilimi. Kayseri: Kimlik Yayınları. (Yardımcı Kaynak)
4 Aydın, M. Ş. (2021). Açık Toplumda Din Eğitim. Nobel Yayınevi, Ankara. (Yardımcı Kaynak)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-14 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 10 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 7 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120