|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA TAHİROĞLU (mtahiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA TAHİROĞLU, VEDAT AKTEPE, MEHMET HAYRİ SARI, ALPER MURAT ÖZDEMİR, MURAT TEMUR, MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenliğe hazırlayabilmek için, uygulama okullarında yapılacak çeşitli etkinliklerle; okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma, ders planı hazırlama, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama becerileri kazandırabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki eğitim, öğretim faaliyetlerini gözlemleyebilir. |
PÇ-23 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlayarak sınıfta uygulayabilir. |
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sınıf yönetimi becerilerini ilkokul sınıflarında uygulayabilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Portfolyo hazırlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | Gözlem, tartışma |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | Gözlem, tartışma |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | Gözlem, tartışma |
4 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, tartışma |
5 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, tartışma |
6 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, tartışma |
7 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
10 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
11 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
12 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
13 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
14 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
15 | Portfolyo hazırlama. | Gözlem, beyin fırtınası, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erginer, E. (2021). Öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisans Programları Öğretmenlik Uygulaması Dersi Yönergesi (03.03.2022). Erişim adresi: https://sistem.nevsehir.edu.tr/yonerge-politika/38c043d38b8096cae018493fe9b1aa53.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
NEVÜ Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi, basılı yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 10 | 100 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 294 |