|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı ilkokul düzeyinde sınıf öğretmeni adaylarına müzik dersinin kapsamı, içeriği, uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak ve bu yolla müzik öğretmeye ilişkin etkili uygulamalar yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkokul düzeyinde müzik öğretmeye ilişkin yöntem ve teknikleri kavrar. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-10 İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri hazırlar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İlkokul düzeyinde nota öğretim tekniklerini öğrenir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkılar düzenler ve uygulamalı çalışmalar yapabilir. |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İlkokul düzeyine uygun müzikli oyunlar öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar. PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Birlikte söyleme becerisi kazanır |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müziğin eğitimdeki rolü ve bireyin gelişimine katkısı. | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel müzik bilgileri, Porte, ölçü, nota, nota değerleri, ses aralıkları. Basit ölçüler. | Ritm Tutma anlatma Yöntemi Tempo Tutma Grup Çalışması |
3 | Temel müzik bilgileri, Porte, ölçü, nota, nota değerleri, ses aralıkları. Basit ölçüler. | Ritm Tutma anlatma Yöntemi Tempo Tutma Grup Çalışması |
4 | Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Ritim kalıpları öğeleri | Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma |
7 | Ritim kalıpları öğeleri | Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ritim kalıpları öğeleri | Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma |
10 | Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar. | Anlatma Yöntemi |
11 | Oyunlu çocuk müziği örnekleri | Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme |
12 | Sayışma, tekerleme, ninni ve okul şarkıları. | Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme |
13 | Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar | Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme |
14 | Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar | Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme |
15 | Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar | Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırm, S. ve Akkuş, B. Blokfülüt Metodu. Ankara, 2003. | |
2 | Müzik Öğretimi, (1999). YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, | |
3 | Aytemur B., ve diğerleri; (2020)"Sınıf Eğitiminde Müzik Öğretimi" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
müzik kitabı, bilgisayar, akıllı tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |