Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 401 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 401 Adı: MÜZİK ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ilkokul düzeyinde sınıf öğretmeni adaylarına müzik dersinin kapsamı, içeriği, uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak ve bu yolla müzik öğretmeye ilişkin etkili uygulamalar yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlkokul düzeyinde müzik öğretmeye ilişkin yöntem ve teknikleri kavrar. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÇ-10 İlkokul öğrencilerinin gelişim düzeylerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim materyalleri hazırlar.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İlkokul düzeyinde nota öğretim tekniklerini öğrenir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkılar düzenler ve uygulamalı çalışmalar yapabilir. PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar.
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-4 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kuramsal, aktüel ve uygulamalı bilgileri yaşantısıyla bütünleştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 İlkokul düzeyine uygun müzikli oyunlar öğrenir. PÇ-1 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlar.
PÇ-2 Alanındaki kaynakları kullanarak, öğretmenlik mesleği ile ilgili tasarladığı proje ve etkinlikleri uygular.
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Birlikte söyleme becerisi kazanır PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-13 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi ekip üyeleriyle uyumlu bir şekilde yerine getirir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müzik öğretim yöntem ve teknikleri, nota öğretimi teknikleri, ritm ve melodiden yararlanarak orff çalgılarıyla çocuklar için şarkıların düzenlenmesi, çalgının şarkı öğretiminde etkili kullanımı, oyun, müzik, dans, drama ve konuşma ilişkisi, müzik-estetik ilişkisi ile müziksel beğeninin geliştirilmesi, müzik dersi etkinliklerinin diğer disiplinlerle ilişkilendirilmesi, İlköğretim müzik programı ile ilgili etkinlik uygulamaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Müziğin eğitimdeki rolü ve bireyin gelişimine katkısı. Anlatma Yöntemi
2 Temel müzik bilgileri, Porte, ölçü, nota, nota değerleri, ses aralıkları. Basit ölçüler. Ritm Tutma anlatma Yöntemi Tempo Tutma Grup Çalışması
3 Temel müzik bilgileri, Porte, ölçü, nota, nota değerleri, ses aralıkları. Basit ölçüler. Ritm Tutma anlatma Yöntemi Tempo Tutma Grup Çalışması
4 Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri Anlatma Yöntemi
5 Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri Anlatma Yöntemi
6 Ritim kalıpları öğeleri Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma
7 Ritim kalıpları öğeleri Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma
8 Ara Sınav
9 Ritim kalıpları öğeleri Anlatma Yöntemi Ritm Tutma tempo tutma
10 Çocuklara uygun şarkı seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalar. Anlatma Yöntemi
11 Oyunlu çocuk müziği örnekleri Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme
12 Sayışma, tekerleme, ninni ve okul şarkıları. Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme
13 Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme
14 Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme
15 Okul müzik eğitiminde kullanılan şarkılar Grup Çalışması Ritm Tutma Tempo Tutma Enstrüman Çalma Şarkı Söyleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yıldırm, S. ve Akkuş, B. Blokfülüt Metodu. Ankara, 2003.
2 Müzik Öğretimi, (1999). YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara,
3 Aytemur B., ve diğerleri; (2020)"Sınıf Eğitiminde Müzik Öğretimi"
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
müzik kitabı, bilgisayar, akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120