Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖEAE 403 - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖEAE 403 Adı: İLKOKULDA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin küçük yaştaki öğrencilere İngilizce öğretme konusunda farkındalıklarını artırma ve çocuklarla eğlenceli bir şekilde çalışmalarına yardımcı olma konularına yönelik bilgi kazandırmaktır. Aynı zamanda bu ders, yaşlarına uygun öğretme ve öğrenme etkinliklerine katılarak, öğrencileri küçük yaştaki öğrencilerle ilgili teknik terimler ve çocuklara öğretmenin ardındaki ortak teoriler ile tanıştırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuklara dil öğretimindeki prensipleri saptar. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.
PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sınıf yönetiminin gerekliliğini ve nasıl yapılacağını açıklayabilir. PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çocuklara yabancı dil eğitiminin temel prensiplerini açıklayabilir. PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür.
PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, çocukların özellikleri, çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler, çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler, sınıf dili, çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi, kelime öğretimi, öyküler, öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi, sınıf yönetimi, çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve kurallar Anlatım
2 Derse ilişkin temel kavramlar, örnek ders incelemesi, çocukların karakteristik özellikleri ve öğretmene yansımaları Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
3 Çocuk gelişimi teorileri Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
4 İlköğretim kitaplarının tanıtımı, örnek aktiviteler, ders planı Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
5 Sınıf yönetimi, çocuklar için materyaller, materyal tasarımı, ders planı ve mikro öğretim konusunda detaylı bilgiler Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
6 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
7 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
10 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
11 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
12 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
13 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
14 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
15 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Üstünel, E. ve Kömür, Ş. (2020). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: EĞİTEN.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-16 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 20 2 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 157