|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin küçük yaştaki öğrencilere İngilizce öğretme konusunda farkındalıklarını artırma ve çocuklarla eğlenceli bir şekilde çalışmalarına yardımcı olma konularına yönelik bilgi kazandırmaktır. Aynı zamanda bu ders, yaşlarına uygun öğretme ve öğrenme etkinliklerine katılarak, öğrencileri küçük yaştaki öğrencilerle ilgili teknik terimler ve çocuklara öğretmenin ardındaki ortak teoriler ile tanıştırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklara dil öğretimindeki prensipleri saptar. |
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. PÇ-36 Dünya gündemindeki aktüel olayları takip etmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıf yönetiminin gerekliliğini ve nasıl yapılacağını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sınıf Öğretmenliği ile alan disiplinleri arasında bağlantı kurar. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çocuklara yabancı dil eğitiminin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-6 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-12 Sınıf Öğretmenliği alanına ilişkin bir konu üzerinde takım çalışmasına katkı sağlayacak bir görevi bağımsız olarak yürütür. PÇ-14 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocukların özellikleri, çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler, çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler, sınıf dili, çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi, kelime öğretimi, öyküler, öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi, sınıf yönetimi, çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve kurallar | Anlatım |
2 | Derse ilişkin temel kavramlar, örnek ders incelemesi, çocukların karakteristik özellikleri ve öğretmene yansımaları | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
3 | Çocuk gelişimi teorileri | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
4 | İlköğretim kitaplarının tanıtımı, örnek aktiviteler, ders planı | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
5 | Sınıf yönetimi, çocuklar için materyaller, materyal tasarımı, ders planı ve mikro öğretim konusunda detaylı bilgiler | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
6 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
7 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
10 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
11 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
12 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
13 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
14 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
15 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem, geri bildirim, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Üstünel, E. ve Kömür, Ş. (2020). İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: EĞİTEN. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-16 | 60 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 2 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 157 |