|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, görsel sanatlar öğretimi hakkında öğrencilere temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel sanatlar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elamanlarını tanımlayabilir. |
PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Görsel sanatlar kavramı altında ele alınan sanat yapılarını diğer sanat yapılarından ayıran nitelikleriyle tanımlayabilir. |
PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Görsel sanatların öğretiminde temel bilgi ve becerileri en yalın haliyle kavrar ve uygulayabilir. |
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Görsel sanatların öğretimi aşamasında bireyde yaratıcı yönü harekete geçirme becerisi kazanır. |
PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Görsel sanatlar üzerine öğrendiği teknik bilgi ve sahip olduğu beceriyle, gördüğünü ve hissettiğini yansıtabilir. |
PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; görsel sanat ile ilgili temel kavramları, görsel sanat türlerini, özelliklerini, kuramsal temellerini, sürecini ve uygulama metotlarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Görsel sanat ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sanatın ilke ve elemanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sanat öğeleri arasındaki ilişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Görsel sanat türlerini ve özellikleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Uygulanabilir sanat metotları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Görsel sanatlarda objenin en basit formu ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Görsel sanatlarda objenin gerçek formu ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Görsel sanatlarda ışık-gölge ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Görsel sanatlarda detay algısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sanat akımlarının uygulanabilirlik aşamasında yöntemsel farklılıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Görsel sanat becerilerini aktif kullanım üzerine denemeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Görsel sanat becerilerini aktif kullanım üzerine denemeler ve öğretim becerileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Görsel sanatların öğretiminde saha araştırmalarının katkısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alakuş, A. O., Mercin, L. (2011). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
2 | Katırancı, M. D., (2020). Görsel Sanatlar Öğretimi. İstanbul: Nobel Yayınları | |
3 | Baratalı, S. (2012). 1980 Sonrası Sanatta Deneysel Yaklaşımlar (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=CfDgWphKxTYMAGUIoDgbiw&no=vaiUtDQupXeJ_aa9tcwUvA veri tabanından erişildi. | |
4 | Baratalı, S. (2019). Eklektik Hayatlardan Deneysel Sanat Uygulamaları (Sanatta YeterlikTez Çalışması). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=sV9YgLu41_VrvqWZlqcdvw&no=-X32w9BRTixAcep_1PXFcg veri tabanından erişildi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
90 | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 90 |