| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SALİHA BARATALI (salihabaratali@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, görsel sanatlar öğretimi hakkında öğrencilere temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Görsel sanatlar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elamanlarını tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-31 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Sanat öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Görsel sanatlar kavramı altında ele alınan sanat yapılarını diğer sanat yapılarından ayıran nitelikleriyle tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir. | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Görsel sanatların öğretiminde temel bilgi ve becerileri en yalın haliyle kavrar ve uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Görsel sanatların öğretimi aşamasında bireyde yaratıcı yönü harekete geçirme becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-33 Öğrencilerin kazanımlarını alternatif yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-34 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-35 Sınıf Öğretmenliği alanındaki kazanımlarını entelektüel ve estetik uygulamalarla bütünleştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-7 | Görsel sanatlar üzerine öğrendiği teknik bilgi ve sahip olduğu beceriyle, gördüğünü ve hissettiğini yansıtabilir. | 
			
		 
			PÇ-16 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; görsel sanat ile ilgili temel kavramları, görsel sanat türlerini, özelliklerini, kuramsal temellerini, sürecini ve uygulama metotlarını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Görsel sanat ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | Sanatın ilke ve elemanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Sanat öğeleri arasındaki ilişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Görsel sanat türlerini ve özellikleri. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Uygulanabilir sanat metotları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | Görsel sanatlarda objenin en basit formu ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Görsel sanatlarda objenin gerçek formu ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Görsel sanatlarda ışık-gölge ve aktarımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | Görsel sanatlarda detay algısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Görsel sanatlar bağlamında sanat akımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Sanat akımlarının uygulanabilirlik aşamasında yöntemsel farklılıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Görsel sanat becerilerini aktif kullanım üzerine denemeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | Görsel sanat becerilerini aktif kullanım üzerine denemeler ve öğretim becerileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | Görsel sanatların öğretiminde saha araştırmalarının katkısı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Alakuş, A. O., Mercin, L. (2011). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
| 2 | Katırancı, M. D., (2020). Görsel Sanatlar Öğretimi. İstanbul: Nobel Yayınları | |
| 3 | Baratalı, S. (2012). 1980 Sonrası Sanatta Deneysel Yaklaşımlar (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=CfDgWphKxTYMAGUIoDgbiw&no=vaiUtDQupXeJ_aa9tcwUvA veri tabanından erişildi. | |
| 4 | Baratalı, S. (2019). Eklektik Hayatlardan Deneysel Sanat Uygulamaları (Sanatta YeterlikTez Çalışması). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=sV9YgLu41_VrvqWZlqcdvw&no=-X32w9BRTixAcep_1PXFcg veri tabanından erişildi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 90 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||