|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere yabancı dil öğretiminin temelini teşkil eden yöntemlerin, tekniklerin temel yaklaşımlarını kavratma; yaklaşım ve yöntemlerin ders içinde uygulamalarını gösterme. Almanca yöntem ve teknik arasındaki farklılıklar üzerinde odaklanmak ve ders planlamada bu kavramların önemini vurgulamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alternatif metotlar ile geleneksel metotların farkını kavrar. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Alternatif metotlarla kısa sunumlar yapar. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Alternatif metotların yabancı dil öğretimindeki önemini bilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Yabancı dil öğretiminde farklı faktörlere bağlı olarak farklı yaklaşımların olduğunu dönemleriyle bilmektedir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Günümüz yabancı dil derslerindeki gelismeleri degerlendirebilmektedir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur. PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Almanca öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; Almanca öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; Almanca öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Almanca öğretimine yansımaları; Almanca öğretimde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; Almanca öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir Almanca öğretiminin bileşenleri; Almanca öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yöntemlerde paradigma değişikliği | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 2 | Alternatif metotlar. Tanımları ve tarihçesi. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 3 | Telkin Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 4 | Psikopedi Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 5 | Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 6 | Psiko-Drama Metodu | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 7 | Grupla Dil Öğretim Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sessizlik Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 10 | Doğal Yöntem | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 11 | Drama Methodu | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 12 | Tandem Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 13 | Beyin Temelli Öğrenme. Callan Metodu Birkinbihl Yöntemi | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 14 | Gestaltçı kuram.Yapılandırmacı, oluşturmacı yaklaşım. | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 15 | Beyin temelli öğrenme. Çağrışımcılık, Bağlaşımcılık Kuramı | Anlatma Yöntemi, beyin fırtınası, soru-cevap tekniği. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Neuner, G. (2002), Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts, Berlin. Langenscheidt, | |
| 2 | Demirel, Ö. (2004), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Ankara. Pegem. | |
| 3 | Ortner, B. (1998), Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht, Ismaning. Hueber Verlag, | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 9-14 | 5 | 20 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||