|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik uygulama alanları bilgisinin en genel hatları ile verilmesi. Çeşitli seramik killerinin kullanılarak tasarımın temel ilkelerinden yararlanılarak yüzey ve form çalışmalarının yapılması için bilgi ve beceri kazandırılmasını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Öğrenciler ; sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik uygulama becerisine sahip olurlar, |
PÇ- |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
PÇ- |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
PÇ- |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 |
PÇ- |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kil şekillendirme tekniklerinin örneklerle anlatılması, örneklerle gösterilmesi. - Üç boyutlu algılama ve şekillendirme becerisinin kazandırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Anlatma Yöntemi |
2 | Seramik malzemesinin plastik olanakları | Anlatma Yöntemi |
3 | Seramik Form Tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Seramik Form Tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Seramik Form Şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Seramik Form Şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Seramik Form Şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üç Boyutlu Form Tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Üç Boyutlu Form Tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Üç Boyutlu Form Tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Seramik Form Şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntem |
13 | Seramik Form Şekillendirme | Bireysel Çalışma Yöntem |
14 | Seramik Pişirimi | Anlatma Yöntemi |
15 | Sırlama ve Sırlı Pişirim | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |