Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İNH 202 - SERAMİK VE CAM

Kodu: İNH 202 Adı: İNSAN HAKLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere etik ve insan hakları üzerine ortaya sürülen felsefi kuram ve yaklaşımları özellikle insan, hak, değer, özgürlük ve temel haklar açısından tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnsan varlığının değerini öğrenebilir PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan haklarını öğrenebilme PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İnsan haklarının farkına varabilme PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İnsan haklarını kullanma, geliştirme ve koruma bilinci kazanabilme PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Yaşama, sağlık ve hasta haklarını öğrenme, talep etme ve koruma bilinci geliştirebilme PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
3 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi I- Hukuki ve Siyasi Gelişmeler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
4 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi II- Düşünürlerin Katkısı Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Demokrasi yaklaşımları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
6 İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
7 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
10 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
11 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
12 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
2 Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
3 Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
4 Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
5 Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90