|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere etik ve insan hakları üzerine ortaya sürülen felsefi kuram ve yaklaşımları özellikle insan, hak, değer, özgürlük ve temel haklar açısından tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan varlığının değerini öğrenebilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan haklarını öğrenebilme |
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsan haklarının farkına varabilme |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İnsan haklarını kullanma, geliştirme ve koruma bilinci kazanabilme |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yaşama, sağlık ve hasta haklarını öğrenme, talep etme ve koruma bilinci geliştirebilme |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi I- Hukuki ve Siyasi Gelişmeler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi II- Düşünürlerin Katkısı | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Demokrasi yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. | |
2 | Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları. | |
3 | Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları. | |
4 | Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. | |
5 | Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |