|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; farklı kompozisyonlarda astar reçetesi hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farklı kompozisyonlarda astar reçeteleri geliştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Araştırma ve hazırlığını yaptığı astarları seramik yüzeylere uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Astar reçetelerindeki oran ve hammaddeleri belirleyebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma ve hazırlığı yapılan astarlar seramik yüzeylere uygulanır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik astarları hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi |
2 | Seramik astarlarının bileşiminde kullanılan hammaddelerin özellikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Seramik astarlarının sınıflandırılması ve özellikleri. Astarların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması. | Anlatma Yöntemi |
4 | Seçilen astar çeşileri ile ilgili reçetelerin hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Reçetelerin tartılması ve öğütülmesi. | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Seramik astarlarına uygulanan testler | Anlatma Yöntemi |
7 | Hazırlanan astarların deneme plakalarına uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanan astarların uygulandığı deneme plakalarının pişirilmesi | Grup Çalışması |
10 | Astarların farklı pişirim atmosferlerinde pişirilmesi | Grup Çalışması |
11 | Astar hatalarının tespit edilmesi ve bunların düzeltilmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Olumlu astar reçetelerin çoğaltılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Astarların uygulanacağı seramik yüzeylerin hazırlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Astarların üç boyutlu seramik yüzeylerde uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Astar uygulaması yapılan üç boyutlu seramik formların pişirilmesi | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seramik Astarları, Zehra Çobanlı, Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik hammaddeleri, kil, seramik pigmentleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |