|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere artistik sırlar ve çeşitleriyle ilgili temel bilgilerin yanı sıra istediği etkilerdeki artistik sırları yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Artistik seramik sır çeşitlerini ve kullanılacak hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Seger yöntemi ile seramik sır reçetesi oluşturabilir ve uygulayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Artistik seramik sır reçeteleri oluşturabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hammaddelerin sır üzerindeki etkilerinin gözlemlenmesi ve hammadde verileri kullanılarak istenilen etkilerde sırlar elde edilmesi. Seramik sırını oluşturan temel oksitler ve özelliklerini içerir. Sır çeşitleri öğretilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Artistik sırlar ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi, |
2 | Artistik sırların hammadde özelikleri | Anlatma Yöntemi, |
3 | Artistik sırların Seger formülü hesabı | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Artistik sırların reçetelerinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Artistik sırların tartımının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Artistik sırların deneme plakalarına uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Artistik sırların uygulandığı deneme plakalarının pişirilmesi | Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulaması yapılacak artistik sırın, hammadde özelikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Uygulaması yapılacak artistik sırın, Seger hesabı | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Uygulaması yapılacak artistik sır reçetesinin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Uygulaması yapılacak artistik sırın tartımının yapılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Hazırlanan artistik sırın deneme plakalarına uygulanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Artistik sırların uygulandığı deneme plakalarının pişirilmesi | Grup Çalışması |
15 | Pişirim sonrası değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Industrial Ceramics F.Singer, S.S. Singer, Chapman and Hall, London. | |
2 | TANIŞAN, Hüseyin; METE, Zeliha. Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. | |
3 | SÜMER, Güner. Seramik Sırları, Eskişehir, AK Ofset Matbaacılık, 2002 | |
4 | ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan, Seramik Teknolojisi, Literatür Yayıncılık:2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik hammaddeleri, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |