|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Disiplinler arası bir yaklaşımla, öğrencilere sanat tarihi, arkeoloji, iletişim, eğitim, belgeleme, yönetim, tasarım gibi alanlarda sunulan derslerle bir müzede karşılaşılabilecek farklı iş kalemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
|
DÖÇ-2 | Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
|
DÖÇ-3 | Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzecilik ve müze içi uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müze Kavramı Nedir? Tarih Süreç İçinde Başlangıcı ve Gelişimi | Anlatma |
2 | Müzelerin Amaçları Nedir? Toplumsal Bir Kurum Olan Müzelerin İşlevleri | Anlatma |
3 | Günümüzde Bir Bilim Dalı Olarak Ele Alınması | Anlatma |
4 | Müze Koleksiyonlarını Oluşturan Eserler Müzelere Nasıl Kazandırılmaktadır? | Anlatma |
5 | Koleksiyonculuk Nedir? Müze Koleksiyonlarının Belirlenmesi | Anlatma |
6 | Müze eserlerinin Toplanması ve Korunması | Anlatma |
7 | Koleksiyonların Müze Sınıflandırılmasında Kullanılması | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yurtiçi ve Yurtdışı Müzelerinin Koleksiyonlarının İrdelenmesi | Anlatma |
10 | Sergileme İşlevi | Anlatma |
11 | Sergilenmesi Nasıl Gerçekleşmektedir? | Anlatma |
12 | Belgeleme İşlevi | Anlatma |
13 | Eserlerin Eğitimsel Amaçlı Kullanılmaları | Anlatma |
14 | Müzelerde ışıklandırma | Anlatma |
15 | Müzecilik ve mobil uygulamalar | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 14 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 7 | 14 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |