|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dijital teknolojilerin gösterdiği hızlı gelişim sadece gündelik hayatımızı dönüştürmekle kalmadı, sanatı ve sanat anlayışımızı da değiştirdi. Hatta dijitalle kendini gösteren yeni sanat dalları ve biçimleri var artık. Ders bağlamında amaçlanan, dijital medya ve sanat arasındaki ilişkiyi ele almak; böylece teknolojinin sanat üzerine etkisini, sanatın ve sanatçının dönüşümünü, güncel örnekler üzerinden tartışmaktır. Dijital medyanın sunduğu olanakların sanatçılara özgürlük sanata ise çeşitlilik getirdiği iddiasını da sorgulamayı ve eleştirel bir bakış kazandırmayı amaçlayan bu derste, öğrenciler pek çok güncel kavramı ve tartışmayı ele alma imkanı bulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dijital medyada sanat üretimi, tüketimi, dağıtımı gibi ilgili konu başlıkları altında tartışılan kavram, kuram ve yaklaşımları bilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Dijital medya sanatını eleştirel bir okumaya tabi tutabilir |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Dijital medya sanatına ilişkin öne çıkan yerli ve yabancı isimleri tanıyarak eserlerini ayırt edebilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dijital Medya ve dijital sanat hakkında temel bilgilere sahip olur, dijital ortamda uygulamalar yapar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Dijital Medya ve Sanat Hakkında Temel Kavramlar, Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Dijital Medya ve Yeni Sanat Formları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Dijital Medyada Sanat Üretimi Üzerine Tartışma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Dijital Medyada Sanat Üretimi Üzerine Tartışma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Dijital Medyada Sanat Eserlerinin Sergilenmesi, Dağıtımı ve Saklanması Üzerine Tartışma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Dijital Medyada Sanat Eserlerinin Sergilenmesi, Dağıtımı ve Saklanması Üzerine Tartışma | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dijital Medya ve Sanat Eseri Sahipliği: NFT'ler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Dijital Medya ve Estetik Kültürü | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dijital Medya ve Sanatta Demokrasi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Dijital Medya ve Feminist Sanat | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Dijital Medya, Sanat ve Yapay Zeka Teknolojileri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Dijital Medya Sanatında Öncü İsimler ve Eserleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dijital Medya ve Sanat Bağlamında Türkiye Örnekleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Neden Bu Sanat? Terry Barrett, Hayalperest Yayınevi. | |
2 | Dijital Çağda Kitle Kültürü Eğlence ve Sanat, Bahar Kayıhan, Ütopya Yayınları. | |
3 | Medya Kültürleri, Nick Stevenson, Ütopya Yayınları | |
4 | Sanatın Günceli Güncelin Sanatı, Mehmet Yılmaz, Ütopya Yayınevi. | |
5 | Dijital Sanat, Sibel Avcı, Hayalperest Yayınevi. | |
6 | Sanat ve Sorumluluk, Mihail Bahtin, Ayrıntı Yayınları. | |
7 | Op Art, Sibel Avcı, Hayalperest Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | - | 1 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |