|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere alçı model, kalıp yapma ve endüstriyel uygulama becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Model ve kalıp yapmak için uygun alçı hazırlayabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alçı model ve kalıp yapımında kullanılan aletleri tanır ve kullanabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alçı model ve kalıp yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Endüstriyel seramik uygulama becerisi kazanabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alçı model ve kalıp yapım yöntemleri, endüstriyel uygulama yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında açıklama | Anlatım yöntemi |
2 | Alçı şekillendirmede kullanılan, aletler ve makinaların tanıtımı | Anlatım yöntemi |
3 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Çekirdek modeli şekillendirme | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
7 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Çekirdek modelin kalıbının alınması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Kalıba döküm yapılması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
13 | Kalıba döküm yapılması | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
14 | Kurutma, Fırınlama, Sırlama | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
15 | Kurutma, Fırınlama, Sırlama | Anlatım yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Örnek Gösterme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba Kundul, Biltur Basım Yayın ve Hizmet A.Ş., 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Alçı, çeşitli sistreler, iskarpela, gönye, çelik cetvel, çeşitli demir testere lamaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 11 | 1 | 11 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |