|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat Terapisinde Sembol ile çalışmanın nedenlerini anlamak Sembol çeşitlerini ayırt edebilmek. Sanat Terapisi seansında sembolleri nasıl ele almak gerektiğini anlamak Arketip, kişisel bilinçdışı, kolektif bilinçdışı kavramlarının ne olduğunu bilmek Bir sanat terapisi seansında uygulamanın nasıl yapıldığına dair deneyim sahibi olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat terapisinin tarihsel süreçteki gelişimini tartışabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatın sembolik bir iletişim dili olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim, klinik ve toplum platformlarında sanat terapistlerinin rolünü tartışabilir. |
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatsal üretim sürecini spontan olarak deneyimleyebilmek Yaratıcı süreçte sembollerin kaynağını fark edebilmek Eser incelerken kişisel bilinçdışının nasıl ifade kazandığını fark edebilmek Kendi yaratıcılık sürecini semboller açısından değerlendirebilmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Sanat Terapi Nedir? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Sanat Terapinin Tarihi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Sanat Terapinin Tarihi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Sanat Terapi Nasıl İşler? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Sanat Terapi Nasıl İşler? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Terapi olarak Yaratıcılık ve Sanat | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanat Terapistlerinin Hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Sanat Terapistlerinin Hizmetleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Sanat Terapiyi Gruplara Uygulama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Sanat Terapide Teorik Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Sanat Terapi Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Sanat Terapi Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rubin, J.A. (1999). Art Therapy: An Introduction. New York: Brunner/Mazel. | |
2 | Malchiodi, C.A. (1998). The Art Therapy Sourcebook. Los Angeles: Lowell House. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |