|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mimarlığa Giriş dersi, mimarlık eğitimine yeni başlayan öğrenciler için mimarlığın temel kavramlarını ve mimarlık mesleğinin farklı boyutları ile pratik alanlarını konu alan giriş seviyesinde bir derstir. Bu dersin kapsamında tarihte mimarlık mesleği; mimari tasarım düşüncesi, mimari tasarım süreci, stüdyo kültürü, çağdaş mimarlık, mekan-insan-bağlam ilişkileri; yapısal sistemlerin temelleri, bina tasarım ve yapım teknolojileri; mimarlık tarihinde terimler, kavramlar ve yaklaşımlar, mimari ve kültürel miras, mimari koruma–kentsel koruma kavramları; mimarlıkta etik olgusu gibi geniş bir içerikte farklı konular ele alınır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mimarlık mesleğinin açılımlarını algılayabilir. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki kavramları ve temel terimleri öğrenir. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Diğer disiplinlerle olan ilişkilerini algılar. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mekan ve çevre kavramlarını algılayarak temel mekan analizi yapabilir. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mimarlığın temel kavramları konusunda farkındalığı sağlamak, Mimarlık eğitimi konusundaki bilgi düzeyini artırmak, Mimarlık tarihine giriş niteliğinde bilgi vermek Çağdaş mimarlık, mimari tasarım süreci ve mekan tasarlama kavramlarının anlaşılmasını sağlamak, Bina yapım teknolojileri, yapı sistemleri ve sürdürülebilirlik konularının anlaşılmasını sağlamak, Mimari ve kentsel koruma hakkında temel kavram ve bilgileri vermek, Mimarlıkta etik konusunda temel bilgiler vermek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği ve işleyişi ile ilgili bilgilendirme. Mimarlık mesleği ve açılımları | Anlatım, soru- cevap |
2 | Mimarlık mesleğinin açılımları | Anlatım, soru- cevap |
3 | Mimarlık mesleğinin genel tanım ve sınırları. | Anlatım, soru- cevap |
4 | Diğer disiplinlerle olan ilişkilerin | Anlatım, soru- cevap |
5 | Mekan ve çevre kavramları, temel mekan analizi | Anlatım, soru- cevap |
6 | İç-dış mekan kavramlarını | Anlatım, soru- cevap |
7 | Çevre ve mekan | Anlatım, soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mekan ve çevre analizi olarak bir küçük uygulama | Anlatım, soru- cevap |
10 | Mimarlık ve bağlantılı meslek alanları. | Anlatım, soru- cevap |
11 | Kentsel Tasarım, Peyzaj, Mimarlık ve İç Mimarlık. Çok ölçekli bakış | Anlatım, soru- cevap |
12 | Doğa, şehir, bahçe, bina | Anlatım, soru- cevap |
13 | Doğa ve iç mekan | Anlatım, soru- cevap |
14 | Doğa ve mekan analizi olarak bir küçük uygulama | Anlatım, soru- cevap |
15 | Dönem içi işlenen konuların kısa tekrarı | Anlatım, soru- cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Le Corbusier, Mimarlık Öğrencileri ile Söyleşi, Yapı Kredi Yayınları | |
2 | Le Corbusier, Modolar-Moduler 2, Arketon Yayınları | |
3 | Le Corbusier, Bir Mimarlığa Doğru, Arketon Yayınları | |
4 | Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları. YEM Yayın | |
5 | Doğan Hasol, Mimar denince, YEM Yayın | |
6 | Bruno Taut, Mimarlık Öğretisi, Arketon Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı. Görsel, işitsel ve dijital materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |