Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur. |
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 |
Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 |
Mesleki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur. |
PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
21.yy'da en önemli meselelerimizden biri iletişimdir. Sözel iletişim olsun bedensel iletişim olsun daima insanla insan karşı karşıyadır. Herkesin kuşkusuz ki öncelikli meselesi karşımızdakine ya da kitlelere düşüncemizi ulaştırabilmemizdir. Bununilk adımı konuşma yeteneğinin geliştirilmesidir. Bu çerçevede ders kapsamında, toplum önünde konuşan bireylerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri için düşüncelerini ve duygularını doğru sözcüklerle aktarmasının önemine değinilecektir. Esas olarak da, hitabet sanatında ustalaşmanınsağlanabilmesi için, bütün dilsel araçları, sözcük seçimini, tümce yapısını, konuşmadaki ezgiyi, vurguyu, ses tonunu, konuşma temposunu geliştirme yolları üzerinde durulacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma, İletişimin önemi, Ders içeriği bilgisi |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Sözlü iletişimde sesin önemi, ses olayı. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
3 |
Konuşmada mükemmel ses özellikleri: işitilebilir olma, hız düzeyi, hoşa gitme/tını, ses bükümü, anlaşılabilir olma. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
4 |
Konuşmada mükemmel ses özellikleri: işitilebilir olma, hız düzeyi, hoşa gitme/tını, ses bükümü, anlaşılabilir olma. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
5 |
Sözlü iletişimi olumsuz etkileyen durumlar: konuşma ve ses kusurları. Başlıca selen kusurları ve boğumlanma kusurları. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
6 |
Sözlü iletişimi olumsuz etkileyen durumlar: konuşma ve ses kusurları. Başlıca selen kusurları ve boğumlanma kusurları. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
7 |
Sözlü iletişimi olumsuz etkileyen durumlar: konuşma ve ses kusurları. Başlıca selen kusurları ve boğumlanma kusurları. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sözlü iletişim için anadilimizin özelliklerini tanımak: |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
10 |
Türkçe söyleyişte özellikler. Yazı ve konuşma dilinde farklar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
11 |
Etkili konuşma planı yapmak. Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
Örnek Olay Yöntemi |
12 |
Sunum Teknikleri. Konuşmaları beden diliyle destekleme. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
13 |
Yazılı İletişim: özel yazışmalar, resmi yazışmalar, iş yazışmaları, elektronik posta. Anlatım Bozukluğu. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
14 |
Yazılı İletişim: özel yazışmalar, resmi yazışmalar, iş yazışmaları, elektronik posta. Anlatım Bozukluğu. |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
15 |
Bireysel yasa grup sunum çalışmaları |
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
- Er, Sırrı. Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon. 2021. İstanbul: Hayat YAyınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Dokümanları |