|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgileri vermeyi hedefler. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek düzeyde olmak. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Müzayedelerde çıkan eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi kazanır |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi kazanır |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Mobilyanın ilk çağdan itibaren toplumun gelişmesiyle günümüze kadar olan dönemde geçirdiği dönüşüm, üsluplar, tarzlar ve belli başlı tasarımcı ve yapımcı ustalar ele alınarak kronolojik olarak günümüze nasıl geldiği anlatılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı ve işleniş biçimi ile ilgili bilgilendirme. Mobilya tarihi derinde kullanılacak kitap ve dijital kaymakların verilmesi | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 2 | İlk çağ Mobilya sanatı: Mısır | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 3 | İlk çağ Mobilya sanatı: Mezopotamya | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 4 | İlk çağ Mobilya sanatı: Anadolu Uygarlıkları | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 5 | İlk çağ Mobilya sanatı: Anadolu Uygarlıkları | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 6 | İlk çağ Mobilya sanatı: Yunan | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 7 | İlk çağ Mobilya sanatı: Roma | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Bizans | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 10 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Türk | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 11 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Arap | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 12 | Ortaçağ Mobilya Sanatı: Roman | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 13 | Medieval Furniture Art: Gotik | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 14 | Rönesans Mobilya Sanatı | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 15 | Rönesans Mobilya Sanatı | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oya Boyla, Mobilyanın Kısa Tarihi. | |
| 2 | Kemal DİNÇEL, Zafer IŞIK Mobilya Sanat Tarihi, MEB. Basımevi, İstanbul, 1979 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yazılı, görsel ve dijital materyal ve kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 86 | ||