|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı rölöve almasının ve çiziminin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rölöve ve Kroki alımı, proje çiziminde temel alınan bilgileri öğrenir. Uygulama aşamalarını gösterebilir |
PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-46 Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden analizlerinin yapılmasını sağlayan rölöveleri nin çıkarılmasını gösterebilir. |
PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. PÇ-47 Mimari bezemenin, tarihsel gelişimini ve geleneksel mimaride bezeme anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının mevcut durumunun saptanması: çevre ilişkileri, geçirdiği evreleri restorasyonuna temel oluşturacak tüm bilgilerin elde edilerek belgelenmesi için uygulanan yöntemleri gösterebilir. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir tarihi yapının belgelenmesine yönelik projeleri hazırlayabilir. |
PÇ-39 Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. PÇ-40 Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. PÇ-41 Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. PÇ-46 Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-48 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-49 Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihi ve geleneksel yapıların yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden incelenebilmesini sağlayan rölövelerinin çıkartılmasının öğretilmesi. Ölçme teknikleri, fotoğraftan yararlanma, kopya alma vs. gibi her türlü rölöve alma tekniğinin anlatılması. Serbest elle ve teknik resim kurallarıyla çizim ve çalışma ilkeleri. Tarihi bir yapının geleneksel bir evin önemli bir bölümünün yada cephesinin rölövesinin yerinde uygulamalı olarak çizilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rölövenin anlam ve amacı. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
2 | Rölöve çeşitleri, rölöve grubu birimleri. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
3 | Rölöve de kullanılan aletler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
4 | Rölöve alan çalışması. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
5 | Rölöve alan çalışması, kroki çizmek | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
6 | Rölöve alan çalışması, fotoğraf çekmek | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
7 | Rölöve alan çalışması,ölçü almak | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölöve ofis/ masa başı çalışması. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
10 | Rölöve ofis/ masa başı çalışması. kurşun kalem ön çizimler yapmak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
11 | Rölöve ofis/ masa başı çalışması. çinilemek ölçülendirmek. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
12 | Rölöve ofis/ masa başı çalışması.fotoğraf albümü hazırlamak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
13 | Rölöve ofis/ masa başı çalışması. rölöve analiz raporu yazmak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
14 | Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
15 | Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ULUENGİN, BÜLENT (2013). RÖLÖVE. İstanbul: YAPI-ENDÜSTRİ MERKEZİ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1) Ders Notları, 2) Görsel Sunular. 3) Çizim aletleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |