|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | - | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk el sanatları araştırmalarının kapsamını, konusunu, yöntemini ve temel ilkelerini açıklayabilecektir. Türk el sanatlarında türleri hakkında bilgi sahibi olacak ve Türk el sanatlarının yapısal, işlevsel ve bağlamsal özelliklerini açıklayabilecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geleneksel Türk el sanatlarının yapı, içerik ve işlev özelliklerini kavrar. |
PÇ-31 Anadolu Uygarlıkları sanatı hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Geleneksel el sanatlarındaki değişim ve dönüşüm süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Geleneksel Türk el sanatlarının turizmde kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Türk el sanatlarının kültür ekonomisi bağlamında kullanım alanlarını bilir. |
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-35 Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. PÇ-36 Ahşap oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular PÇ-37 Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk el sanatları araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri; Türk el sanatlarında türler; Türk el sanatlarının yapısal, işlevsel ve bağlamsal özellikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geleneksel Türk el sanatları araştırmalarının kapsamı, konusu, yöntemi ve temel ilkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 2 | Geleneksel Türk el sanatlarında türler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 3 | Dokumacılık (kumaş, halı, kilim) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Örücülük | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 5 | Demircilik, Bakırcılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 6 | Çömlekçilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 7 | Çinicilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | El sanatlarının yazılı aktarımı: Risaleler | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 10 | Ayakkabıcılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 11 | Dokumacılık | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 12 | Taş işçiliği | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 13 | Ahşap oymacılığı | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 14 | İğne oyacılığı ve Tığ işleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 15 | Sepetçilik | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aslanapa, Oktay, Türk Sanatı, İstanbul 1974. | |
| 2 | Ögel, Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş. C.I, II. Ankara 1985. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon-Ders dokümanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||