|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYYAZ ATAÇ (feyyazatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgileri vermeyi hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 18. Yüzyıldan günümüze kadar ki Mobilya tasarım tarihi ve akımları hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olarak, gerektiği zaman tasarımları yeniden ifade edebilecek düzeyde olmak. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-50 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrencilere 18.Yüzyıl ve sonrası mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mobilya tarihi bilgisi ile beraber öğrenilen akım trend konsept kavramları, projelere yaptıkları tasarımlara katkı sağlar. |
PÇ-43 Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. PÇ-44 Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. PÇ-45 Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. PÇ-51 Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mobilyanın ve mobilya teknolojilerinin 18. Yüzyıldan itibaren toplumun gelişmesiyle günümüze kadar olan dönemde geçirdiği dönüşüm, üsluplar, tarzlar ve belli başlı tasarımcı ve yapımcı ustalar ele alınarak kronolojik olarak günümüze nasıl geldiği anlatılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı ve işleniş biçimi ile ilgili bilgilendirme. Mobilya tarihi derinde kullanılacak kitap ve dijital kaymakların verilmesi | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
2 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Barok | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
3 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Louis XIII (XIIIm Lui) Stili | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
4 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Louis XIV (XIV. Lui) Stili | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
5 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Rokoko | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
6 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Louis XV (XV. Lui) Stil | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
7 | Barok ve Rokoko Mobilya Sanatı -Klasik Dönem: Regence (Rögence) Stil | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeniçağ Mobilya Sanatı (Neo Klasik Dönem):Louis XVI , Direktoire,Queen Anne Stilleri | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
10 | Yeniçağ Mobilya Sanatı (Neo Klasik Dönem): Georgian, Thomas Chippendale, George Hepplewhite | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
11 | Yeniçağ Mobilya Sanatı (Neo Klasik Dönem): Robert Adam, Thomas Sheraton, Empire, Louis Philippe | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
12 | Yakınçağ Mobilya Sanatı: Erken Dönem, Georgian Dönemi, Federal Dönem | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
13 | Yakınçağ Mobilya Sanatı: Federal Dönem, Michael Thonet | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
14 | Günümüz Mobilya Sanatı: Modern ve Kübik Dönem | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
15 | Günümüz Mobilya Sanatı: Minimal ve Futuristik Mobilya | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kemal DİNÇEL, Zafer IŞIK Mobilya Sanat Tarihi, MEB. Basımevi, İstanbul, 1979 | |
2 | Oya Boyla, Mobilyanın Kısa Tarihi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı, görsel ve dijital materyal ve kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |