Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-228 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-228 Adı: MODELAJ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj -
Dersin Amacı
Öğrenciler farklı materyallerle çalışarak, objeleri yeniden üretip üç boyutlu algılarının gelişmesi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanatın çıkış noktalarında kullanılan materyalin önemi yorumlar. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-24 Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Kullandığı materyalle modelleme ve üç boyutlu biçim kurguları yapar. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-24 Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Modelajın tanımı ve amacı anlatılarak, geometrik formlardan oluşan kompozisyonlarla başlanır. Öğrencinin, formlar arasındaki ilişkileri çeşitli açılardan gözlemlemesi sağlanarak 3boyutlu düşünmesi sağlanır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, izlencenin paylaşılması ve dersin tanıtımı gerçekleştirilecektir Anlatma Yöntemi
2 Modelajın Tanımı ve Modelaj teknikleri hakkında bilgi verilmesi Anlatma Yöntemi
3 Modelaj çalışmalarında kullanılan malzemeler hakkında bilgi verilmesi Anlatma Yöntemi
4 Uygulanacak çalışmaların seçilmesi ve tekniğin belirlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası
5 Belirlenen modelin malzeme üzerine aktarılması ve uygulama çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası
6 Uygulamanın kontrolü ve yönlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
7 Uygulamanın kontrolü ve yönlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Uygulanacak çalışmaların seçilmesi ve tekniğin belirlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
10 Belirlenen modelin malzeme üzerine aktarılması ve uygulama çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
11 Uygulamanın kontrolü ve yönlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
12 Uygulanacak çalışmaların seçilmesi ve tekniğin belirlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması
13 Belirlenen modelin malzeme üzerine aktarılması ve uygulama çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışmas
14 Uygulamanın kontrolü ve yönlendirme Uygulanacak çalışmaların seçilmesi ve tekniğin belirlenmesi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışmas
15 Belirlenen modelin malzeme üzerine aktarılması ve uygulama çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışmas
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kullanıma uygun materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90