Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 503 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 503 Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÇİĞDEM YALÇIN (cigdemm.koc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
RAMAZAN ŞİMŞEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye?de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? sorularına yanıt verilecektir. Ayrıca, İlköğretim Medya Okuryazarlığı dersi Öğretim Programı, Programın uygulanmasına ilişkin yordamlar, Medya Okuryazarlığı Ders kitapları Takımı ve İçeriği, Medya Okuryazarlığına ilişkin Ölçme Değerlendirme Yöntemleri sorgulanacaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medyada yer alan içeriklerle ilgili teyit kaynaklarını kullanır PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir.
PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Medya ve söylem ilişkisini kavrar PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bilgi kaynağını araştırır ve doğruluğunu teyit eder PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Medya ve ideoloji, bilgi kaynaklarının teyidi, medya ve söylem ilişkilerini içeren uygulama ve kurama dayalı bilgiler aktarılır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği - oryantasyon Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Medya Nedir Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Medya türleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Medya türleri II Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Medya türleri III Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Araç olarak Medya Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Gündem şekillendirme aracı olarak Medya Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Medya ve söylem I Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Medya ve söylem II Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkoğlu, N. (2016) Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 122