Kodu: TEBAE 503 |
Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Teorik+Uygulama: 2+0 |
AKTS: 4 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
3 / Güz |
Ders Düzeyi |
Lisans |
Ders Türü |
Seçmeli |
Bölümü |
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
ÇİĞDEM YALÇIN (cigdemm.koc@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye?de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? sorularına yanıt verilecektir. Ayrıca, İlköğretim Medya Okuryazarlığı dersi Öğretim Programı, Programın uygulanmasına ilişkin yordamlar, Medya Okuryazarlığı Ders kitapları Takımı ve İçeriği, Medya Okuryazarlığına ilişkin Ölçme Değerlendirme Yöntemleri sorgulanacaktır
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Medyada yer alan içeriklerle ilgili teyit kaynaklarını kullanır |
PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Medya ve söylem ilişkisini kavrar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bilgi kaynağını araştırır ve doğruluğunu teyit eder |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Medya ve ideoloji, bilgi kaynaklarının teyidi, medya ve söylem ilişkilerini içeren uygulama ve kurama dayalı bilgiler aktarılır |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders içeriği - oryantasyon |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
2 |
Medya Nedir? Medyanın olumlu ve olumsuz yönleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
3 |
Medya türleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
4 |
Nitelikli bir medya okuryazarında olması gereken özellikler |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
5 |
Medya Okuryazarlık eğitiminin temel ilkeleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
6 |
Medya okuryazarlığı eğitiminde örnek ülke uygulamaları ve Türkiye'de medya okuryazarlık eğitimi
|
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
7 |
Medya okuryazarlığı eğitiminde temel yaklaşımlar |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Dijital platformlarda yer alan şiddet oyunları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
10 |
Siber Zorbalık |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
11 |
Popüler Kültür ve Medya arasındaki ilişki |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
12 |
Küresel iletişim paradigmaları bağlamında Türk dizileri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
13 |
Manipülasyon, dezenformasyon ve propoganda politikalarına yönelik eleştirel medya okuryazarlığının yeri ve önemi |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
14 |
Medya Okuryazarlığı Araştırmaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
15 |
Genel değerlendirme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Erdem, C. (2023). Medya Okuryazarlığı ve Öğretmen Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|