|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÇİĞDEM YALÇIN (cigdemm.koc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RAMAZAN ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, Medya Okuryazarlığı Nedir?, Dünyada Medya Okuryazarlığı, Türkiye?de Medya Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı Neden Gereklidir? sorularına yanıt verilecektir. Ayrıca, İlköğretim Medya Okuryazarlığı dersi Öğretim Programı, Programın uygulanmasına ilişkin yordamlar, Medya Okuryazarlığı Ders kitapları Takımı ve İçeriği, Medya Okuryazarlığına ilişkin Ölçme Değerlendirme Yöntemleri sorgulanacaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medyada yer alan içeriklerle ilgili teyit kaynaklarını kullanır |
PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Medya ve söylem ilişkisini kavrar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bilgi kaynağını araştırır ve doğruluğunu teyit eder |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Medya ve ideoloji, bilgi kaynaklarının teyidi, medya ve söylem ilişkilerini içeren uygulama ve kurama dayalı bilgiler aktarılır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği - oryantasyon | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Medya Nedir | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Medya türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Medya türleri II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Medya türleri III | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Araç olarak Medya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Gündem şekillendirme aracı olarak Medya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medya ve söylem I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Medya ve söylem II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Medya Okuryazarlığı Araştırmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkoğlu, N. (2016) Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |