Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 510 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 510 Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkçe eğitimi bağlamında materyal tasarım ilkelerini bilme ve uygulama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçe eğitimi ve öğretimi bağlamında çeşitli materyaller hazırlar PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular.
PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir.
PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Materyal geliştirme yaklaşım ve yöntemlerini edinir PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Materyal geliştirme ilkelerine göre Türkçe eğitimi için materyaller tasarlar PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
2 Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
3 Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
4 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
5 İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
6 Çalışma yaprakları; saydamlar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
7 Web tabanlı içerikler ve elektronik araçların kullanımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
10 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
11 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
12 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
13 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
14 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
15 Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baki, Y., & Karakuş, N. (2012). Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 1 10 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 116