| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Türkçe eğitimi ve öğretimi bağlamında çeşitli materyaller hazırlar |
PÇ-21 Bireylerin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduran uyum programı hazırlar ve uygular. PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-24 Mesleğinin gerektirdiği teknolojik yeterliliğe sahiptir.
|
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 |
Materyal geliştirme yaklaşım ve yöntemlerini edinir |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Materyal geliştirme ilkelerine göre Türkçe eğitimi için materyaller tasarlar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Alana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 2 |
Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 3 |
Materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 4 |
İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 5 |
İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 6 |
Çalışma yaprakları; saydamlar |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 7 |
Web tabanlı içerikler ve elektronik araçların kullanımı |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 10 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 11 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 12 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 13 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 14 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 15 |
Türkçe Öğretim Programı Amaç, Kazanım ve Materyal Uygulamaları |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Proje Sunumu Beyin Fırtınası
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Baki, Y., & Karakuş, N. (2012). Türkçe öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|