|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜBRA ŞENGÜL (kubrasengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilere, Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme konularında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesine dönük yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olup meslek hayatında uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Dersin İşleyişine İlişkin Bilgilendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
2 | Ölçme ve Değerlendirme Kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Öğrenci Başarısının / Performansının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Türkçe Öğretiminde Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımı (Türkçe Dersi Öğretim Programı Bağlamında) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Araçlar) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Kapalı uçlu-kısa yanıtlı sorular, Açık uçlu-uzun yanıtlı sorular, Eşleştirme soruları, Doğru-yanlış soruları, Çoktan seçmeli sınav (sorular), Boşluk doldurma, Soru-yanıt (sözlü), Sözlü sunum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Kapalı uçlu-kısa yanıtlı sorular, Açık uçlu-uzun yanıtlı sorular, Eşleştirme soruları, Doğru-yanlış soruları, Çoktan seçmeli sınav (sorular), Boşluk doldurma, Soru-yanıt (sözlü), Sözlü sunum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri (Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar) | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Kavram haritaları, Tanılayıcı dallanmış ağaç, Yapılandırılmış grid, Gözlem formuyla değerlendirme, Araştırma kâğıtları, Araştırma projeleri, Öz değerlendirme, Akran değerlendirmesi, Grup değerlendirmesi, Veli değerlendirmesi, Performans değerlendirme, Rubrik ile beceri değerlendirme, Ürün seçki dosyası (portfolyo), Tutum ölçekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Kavram haritaları, Tanılayıcı dallanmış ağaç, Yapılandırılmış grid, Gözlem formuyla değerlendirme, Araştırma kâğıtları, Araştırma projeleri, Öz değerlendirme, Akran değerlendirmesi, Grup değerlendirmesi, Veli değerlendirmesi, Performans değerlendirme, Rubrik ile beceri değerlendirme, Ürün seçki dosyası (portfolyo), Tutum ölçekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Ders Akışında Ölçme-Değerlendirme ve Planlama | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | İzleme Amaçlı Değerlendirme ve Becerilerdeki Gelişimin İzlenmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Çok Yönlü Değerlendirme ve Geri Bildirim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Ölçme-Değerlendirme Sonuçlarına Göre Öğrenme Ortamının Yeniden Düzenlemesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MEB (2019). Türkçe dersi öğretim programı. MEB Yayınları | |
2 | Tekin, H. (1991). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Yargı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |