|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET DEMİREL (ahmetdemirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarının yaratıcı yazma becerilerini geliştirmek, yaratıcı yazmanın önemi ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, yaratıcı yazmanın önündeki engelleri fark ederek bu engelleri aşabilmeleri sağlamak ve yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç olarak değerlendirilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcılık kavramı hakkında bilgi sahibi olarak yaratıcılığı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yaratıcı bireylerin özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. PÇ-23 Çağın gerektirdiği düşünme becerileri hakkında farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler tasarlar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yaratıcı yazma çalışmaları yapar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları, Yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri, Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri, Yaratıcı yazma ve edebi türler, Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler, Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç olarak değerlendirilmesi, Yaratıcı yazma etkinliklerinin ürün olarak değerlendirilmesi, Yazım uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın tanımları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Yaratıcılık beyin ilişkisi, yaratıcı bireyin özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Yaratıcı düşünce, yaratıcı düşünce aşamaları, yaratıcı düşünce düzeyleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Yaratıcı yazma ve edebi türler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Yaratıcı yazma ve edebi türler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Drama Grup Çalışması |
10 | Yaratıcı yazmayı geliştirebilecek etkinlikler | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Drama Grup Çalışması |
11 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç olarak değerlendirilmesi | Grup Çalışması Gözlem Görüşme |
12 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin süreç olarak değerlendirilmesi | Grup Çalışması Gözlem Görüşme |
13 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin ürün olarak değerlendirilmesi | Grup Çalışması Gözlem Görüşme |
14 | Yaratıcı yazma etkinliklerinin ürün olarak değerlendirilmesi. | Grup Çalışması Gözlem Görüşme |
15 | Yazım uygulamaları | Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tacettin Şimşek ve Abdullah Arslan, Uygulamalı Yaratıcı Yazma. Grafiker Yayınları. | |
2 | Ataman, M. (2006). Yaratıcı drama sürecinde yaratıcı yazma. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 75-88. | |
3 | Temizkan, M. (2010). Türkçe öğretiminde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 621-643. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |