Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Edebiyat kuramlarını algılar ve metin üzerinde uygular. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Edebiyatın tarihsel ve eleştirel işlevini tartışabilir. |
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Edebiyatı çeşitli bağlamlarda değerlendirir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Sanat edebiyat ilişkisini açıklar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 |
Dil, edebiyat, toplum ve kültür arasındaki karşılıklı etkileşimi açıklar |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Edebiyata ait kavramlar, bunların birbirleriyle ilişkileri, nazım ve nesir türlerini belirleyen öğelerin yöntem açısından karşılaştırılması, edebiyata konu olan olaylar ve sonuçları, edebi düşünce hareketleri; sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat kuramları. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dil ve dile ilişkin genel düşünceler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 |
Edebiyat ve edebiyata ilişkin genel düşünceler |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 |
Edebiyat ve toplum ilişkisi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 |
Edebiyat ve kültür ilişkisi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 |
Edebiyatın tarihsel işlevi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 |
Yansıtma kuramı I |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 |
Yansıtma kuramı Il |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Edebiyatın eleştirel işlevi |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 |
Tarihsel eleştiri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 |
Sosyolojik eleştiri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 |
Anlatımcılık I |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 |
Anlatımcılık Il |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 |
Sanatçıya (yazara) dönük eleştiri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 |
Sanatçıya (yazara) dönük eleştiri |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Macit, Muhsin ve Soldan, Uğur (2010). Edebiyat Bilgi ve Kuramları El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. |
2 |
Saraç, Yekta (2000). Klasik Edebiyat Bilgisi. İstanbul: Belagat Yayınları. |
3 |
Dilçin, C. (1999). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: TDK Yayınları |
4 |
Bilgegil, K. (2015). Edebiyat Bilgi ve Teorileri. Konya: Salkımsöğüt yayınları |
5 |
İpekten, H. (2003). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergah Yayınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|