Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-20 Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal bilinçle hareket eder. İnsani, toplumsal ve ulusal değerleri benimser.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini tartışabilir. |
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ile I.Dünya Savaşı arasında mukayese yapabilir. |
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Milli Mücadele sürecini tartışabilir. |
PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersini okutmanın amacı ve dersle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi verebilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Osmanlı Devleti'nin yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış hakkında bilgi verebilir. (İç sebepler, Dış sebepler, Osmanlı Devleti'nin jeopolitik ve ekonomik durumu) |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
XIX. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenileşme hareketleri hakkında bilgi verebilir. (Tanzimat, Islahat ve I. Meşrutiyet dönemleri) |
Anlatma, Soru-Cevap |
4 |
Osmanlı Devleti'nin Dağılması sürecinde meydana gelen iç ve dış olayları sorgulayabilir. (Kırım Savaşı, 1877-78 Osmanlı-Rus Savaşı, Makedonya meselesi, 31 Mart olayı, Girit ve Bosna-Hersek'in elden çıkışı, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları) |
Anlatma, Soru-Cevap |
5 |
Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımlarını öğretebilir (Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Batıcılık, Adem-i Merkeziyetçilik, Sosyalizm) ve II. Meşrutiyet sürecinde Osmanlı Devleti) |
Anlatma, Soru-Cevap |
6 |
Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika hakkında bilgi verebilir (savaşlar) |
Anlatma, Soru-Cevap |
7 |
Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş hakkında bilgi verebilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti arasındaki gelişen olayları öğretebilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
10 |
Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı ile ilgili tüm gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Türk Milletinin bağımsızlık kararlılığı ve bu süreçte Mustafa Kemal Paşa'nın neler yaptığı hakkında bilgi verilebilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Milli Mücadele'nin hazırlıkları olan Kongreler hakkında geniş bir bilgi verebilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
13 |
Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması hakkında geniş bir bilgi sunabilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
14 |
TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler konusunda bilgi sunabilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
15 |
Genel değerlendirme yapabilir. |
Anlatma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
AKYÜZ, Y., KOCATÜRK,U., AYBARS,E., (1997). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/1. Ankara: YÖK Matbaası. |
2 |
ATATÜRK, M.K., (1984). Nutuk. Ankara: Başbakanlık Basımevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, bilgisayar, ders notu, slayt |