|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YÜCEL ÖZDEMİR (ozdemiryucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk edebiyatı ve halk bilim hakkında genel bilgi vermek, Anonim Halk Edebiyatı ürünlerini incelemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkbilimini açıklar. |
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Halk edebiyatının konusunu ve diğer edebiyatlardan farkını açıklar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk Edebiyatı kavramının saptanmasına yönelik çalışmalar. İslamiyet öncesi ve sonrası eski Türk destanları, masalları, efsaneleri, halk hikayeleri ve şiirleri. Halk edebiyatının kollarını tanıma. Metinler üzerinde çözümleme çalışmaları. Bu metinlerin ilköğretim için uygun olanlarını seçme çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halk edebiyatı nedir? Tasnif ve tarihçe | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Folklor bir bilim olarak ve derleme usulleri, teknikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Anlatma esası üzerine kurulanlar: Masal. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Anlatma esası üzerine kurulanlar: Fıkra ve efsane | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Halk Hikayeleri: Örneklerle beraber | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Halkın itikadının oluşmasında etkin olan kitaplar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Manzum olanlar: Nazım biçim ve türleri, kafiye redif, hece ölçüsü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Manzum olanlar: Anonim halk şiiri nazım biçimleri: Mânî ve Türkü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Anonim halk şiiri nazım türleri: Ninni, ağıt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Anonim halk şiiri nazım türleri: Destan ve tekerleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Anonim halk şiiri nazım türleri: Destan ve tekerleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Manzum ve mensur olanlar: Bilmece, atasözü, deyim, alkış-kargış | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Seyirlik Oyunlar: Köy ve Şehir seyirlik oyunları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Ortaoyunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuz, M. Öcal (Ed.) (2007). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. | |
2 | Güzel, Abdurrahman; Torun, Ali (2000). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |