Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 207 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 207 Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tanzimat’tan Cumhuriyet dönemine Türk edebiyatının genel özellikleri, türleri ve sanatçıları

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni Türk Edebiyatı-1 dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tanzimatla birlikte edebiyatımıza giren yeni edebî türleri açıklar. PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Tanzimat ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Servet-i Fünun ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Fecr-i Ati ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Birinci ve İkinci Dönem Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı ürünlerini tanımaya yönelik çalışmalar. Dönemin önemli ürünlerinden seçilen metinler üzerinde çözümlemeler yapma ve böylece dönemin özellik ve etkilerini saptama çalışmaları. Dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar. Bu dönemlere ait ve karakteristik özellikler gösteren bazı ürünlerin çözümlenmesi ve bunların Türkçe eğitiminde kullanılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeni Türk Edebiyatı dersinin içeriği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Şinasi hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Namık Kemal'in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Ziya Paşa’nın hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Abdülhak Hamit Tarhan’ın hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Servet-i Fünün Edebiyatı’nın özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tevfik Fikret’in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Halit Ziya Uşaklıgil’in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Fecr-i Ati Edebiyatı’nın özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Milli Edebiyat Akımı ve genel özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Ziya Gökalp’in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Ömer Seyfettin’in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Ömer Seyfettin’in hayatı, sanatı, eserleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Korkmaz, Ramazan (2005). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
2 Önal, Mehmet (2009). Yeni Türk Edebiyatı / En Uzun Asrın Edebiyatına Teorik Bir Yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları.
3 Akyüz, K. (1999). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
4 Enginün, İ. (2016). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 2 6
Sözlü Sınav 3 2 6
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92