|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tanzimat’tan Cumhuriyet dönemine Türk edebiyatının genel özellikleri, türleri ve sanatçıları |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni Türk Edebiyatı-1 dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tanzimatla birlikte edebiyatımıza giren yeni edebî türleri açıklar. |
PÇ-7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Tanzimat ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Servet-i Fünun ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Fecr-i Ati ediblerini, fikirlerini ve sanatını kavrar. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birinci ve İkinci Dönem Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı ürünlerini tanımaya yönelik çalışmalar. Dönemin önemli ürünlerinden seçilen metinler üzerinde çözümlemeler yapma ve böylece dönemin özellik ve etkilerini saptama çalışmaları. Dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar. Bu dönemlere ait ve karakteristik özellikler gösteren bazı ürünlerin çözümlenmesi ve bunların Türkçe eğitiminde kullanılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Türk Edebiyatı dersinin içeriği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Şinasi hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Namık Kemal'in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Ziya Paşa’nın hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Abdülhak Hamit Tarhan’ın hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Servet-i Fünün Edebiyatı’nın özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tevfik Fikret’in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Halit Ziya Uşaklıgil’in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Fecr-i Ati Edebiyatı’nın özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Milli Edebiyat Akımı ve genel özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Ziya Gökalp’in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Ömer Seyfettin’in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Ömer Seyfettin’in hayatı, sanatı, eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkmaz, Ramazan (2005). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. | |
2 | Önal, Mehmet (2009). Yeni Türk Edebiyatı / En Uzun Asrın Edebiyatına Teorik Bir Yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
3 | Akyüz, K. (1999). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkılap Kitabevi. | |
4 | Enginün, İ. (2016). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |