Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 211 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 211 Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SONGÜL AKBOĞA (songulakboga@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
13, 14, 15. ve 16. yüzyıl Türk edebiyatından seçme metinler üzerinde inceleme çalışmaları. Dönemin dil anlayışı, toplumsal durumu ve dünya görüşünü ortaya koyacak çalışmaları kavrar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk edebiyatının gelişme sürecini tanımlar PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Eski Türk edebiyatı dönemlerinin şair ve yazarlarını eserleriyle birlikte tanır. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Eski Türk Edebiyatının beslendiği kaynakları kavrar. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Eski Türk Edebiyatının kaynaklarını kavrar. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 13-16. yüzyıl Türk Edebiyatını ve özelliklerini bilir. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
15.-16. yy. Türk Edebiyatından seçme metinler üzerinde inceleme çalışmaları. Dönemin dil anlayışı, toplumsal durumu ve dünya görüşünü ortaya koyacak çalışmalar. Divan edebiyatının temel özellikleri, belli başlı türleri ve önemli temsilcileri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Klasik edebiyat ve klasik edebiyatın özellikleri. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 13, 14, 15 ve 16. yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Dehhani’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Dehhani’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Necati Beg’in Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Necati Beg’in Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Ahmedî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ahmedî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Macit, Muhsin; İsen, Mustafa; Kılıç, Filiz; Horata, Osman; Aksoyak; İ. Hakkı (2011). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. İstanbul: Grafiker Yayınları
2 Şentürk, Ahmet Atilla; Kartal, Ahmet (2000). Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Dergah Yayınları.
3 Şentürk, A.A. (2014). Osmanlı Şiiri Antolojisi. İstanbul: YKY
4 Pala, İ. (2015). Divan Edebiyatı. İstanbul: Kapı Yayınları
5 Zavotçu, G. (2018). Klasik Türk Edebiyatı Sözlüğü. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 2 6
Sözlü Sınav 3 2 6
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92