|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONGÜL AKBOĞA (songulakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
13, 14, 15. ve 16. yüzyıl Türk edebiyatından seçme metinler üzerinde inceleme çalışmaları. Dönemin dil anlayışı, toplumsal durumu ve dünya görüşünü ortaya koyacak çalışmaları kavrar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk edebiyatının gelişme sürecini tanımlar |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Eski Türk edebiyatı dönemlerinin şair ve yazarlarını eserleriyle birlikte tanır. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eski Türk Edebiyatının beslendiği kaynakları kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Eski Türk Edebiyatının kaynaklarını kavrar. |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | 13-16. yüzyıl Türk Edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
15.-16. yy. Türk Edebiyatından seçme metinler üzerinde inceleme çalışmaları. Dönemin dil anlayışı, toplumsal durumu ve dünya görüşünü ortaya koyacak çalışmalar. Divan edebiyatının temel özellikleri, belli başlı türleri ve önemli temsilcileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik edebiyat ve klasik edebiyatın özellikleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | 13, 14, 15 ve 16. yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Dehhani’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Dehhani’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Necati Beg’in Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Necati Beg’in Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Ahmedî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ahmedî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Fuzulî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Macit, Muhsin; İsen, Mustafa; Kılıç, Filiz; Horata, Osman; Aksoyak; İ. Hakkı (2011). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. İstanbul: Grafiker Yayınları | |
2 | Şentürk, Ahmet Atilla; Kartal, Ahmet (2000). Üniversiteler İçin Eski Türk Edebiyatı Tarihi. İstanbul: Dergah Yayınları. | |
3 | Şentürk, A.A. (2014). Osmanlı Şiiri Antolojisi. İstanbul: YKY | |
4 | Pala, İ. (2015). Divan Edebiyatı. İstanbul: Kapı Yayınları | |
5 | Zavotçu, G. (2018). Klasik Türk Edebiyatı Sözlüğü. Kocaeli: Umuttepe Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |