|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER KIRMIZI (omerkrmz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve halk şiirinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptama. Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aşığın kim olduğunu ve tarihsel seyrini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tekke edebiyatının muhtevasını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve halk şiirinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptama. Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aşık edebiyatı; tanım, kapsam. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Yüzyıllara göre aşıklar ve meşhur eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Aşık meclisleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Aşık edebiyatı nazım biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Aşık edebiyatı nazım türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Aşık edebiyatı nesir | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Aşık edebiyatı şiir açıklaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tekke edebiyatı, tanım tarihçe | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Tekke edebiyatı, tanım tarihçe | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Tekke edebiyatı nazım biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Tekke Edebiyatı nazım türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Tekke Edebiyatı nesir türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Bir Yunus ilahisi ve açıklaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oğuz, M. Öcal (Ed.) (2007). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. | |
2 | Güzel, Abdurrahman; Torun, Ali (2000). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 64 |