|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET ÇERİBAŞ (ceribas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve halk şiirinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptama. Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aşığın kim olduğunu ve tarihsel seyrini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Tekke edebiyatının muhtevasını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve halk şiirinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptama. Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Aşık edebiyatı; tanım, kapsam. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Yüzyıllara göre aşıklar ve meşhur eserleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Aşık meclisleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Aşık edebiyatı nazım biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Aşık edebiyatı nazım türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Aşık edebiyatı nesir | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Aşık edebiyatı şiir açıklaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tekke edebiyatı, tanım tarihçe | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Tekke edebiyatı, tanım tarihçe | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Tekke edebiyatı nazım biçimleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Tekke Edebiyatı nazım türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Tekke Edebiyatı nesir türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Bir Yunus ilahisi ve açıklaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oğuz, M. Öcal (Ed.) (2007). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. | |
| 2 | Güzel, Abdurrahman; Torun, Ali (2000). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Akçağ Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 64 | ||