Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / TEBAE 206 - TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TEBAE 206 Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Milli edebiyat dönemindeki düşünce hareketleri, bu hareketlerin ortaya çıkardığı edebiyat yönelimlerinin en az birer yapıt okunmasıyla ortaya konması. Bu dönemlere ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Milli edebiyat döneminin 20. yüzyıl Türk edebiyatına etkileri. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında 1950'li yıllara kadar olan gelişmeler. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni Türk Edebiyatı-2 dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini ayrıca sanat anlayışlarını sıralar. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Milli mücadele dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Milli edebiyat dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 1940-1960 dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 1960-1980 dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Milli edebiyat dönemindeki düşünce hareketleri, bu hareketlerin ortaya çıkardığı edebiyat yönelimlerinin en az birer yapıt okunmasıyla ortaya konması. Bu dönemlere ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Millî edebiyat döneminin 20. yüzyıl Türk edebiyatına etkileri. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında 50’li yıllara kadar olan gelişmeler. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeni Türk Edebiyatı dersinin içeriği Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Milli Edebiyat akımı ve genel özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Ömer Seyfettin (Hayatı-Sanatı- eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Ziya Gökalp (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Milli Mücadele Dönemi Edebiyatımız ve genel özellikleri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Yakup Kadri (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Halide Edip (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Reşat Nuri Güntekin (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 Ahmet Haşim (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 Yahya Kemal (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Mehmet Akif Ersoy (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Cahit Sıtkı Tarancı (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Sait Faik Abasıyanık (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Sait Faik Abasıyanık (Hayatı- Sanatı- Eserleri) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Önal, Mehmet (2009). Yeni Türk Edebiyatı / En Uzun Asrın Edebiyatına Teorik Bir Yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları
2 Korkmaz, Ramazan (Ed.) (2005). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
3 Enginün, İ. (2016). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları.
4 Akyüz, K. (1999). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 3 3 9
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 2 6
Sözlü Sınav 3 2 6
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92