|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RAMAZAN ŞİMŞEK (ramazansimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Milli edebiyat dönemindeki düşünce hareketleri, bu hareketlerin ortaya çıkardığı edebiyat yönelimlerinin en az birer yapıt okunmasıyla ortaya konması. Bu dönemlere ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Milli edebiyat döneminin 20. yüzyıl Türk edebiyatına etkileri. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında 1950'li yıllara kadar olan gelişmeler. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni Türk Edebiyatı-2 dönemi içerisindeki temel kavramları tanımlar. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bu dönemin önemli sanatçılarını ve eserlerini ayrıca sanat anlayışlarını sıralar. |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Milli mücadele dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Milli edebiyat dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | 1940-1960 dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | 1960-1980 dönemi Türk Edebiyatı ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Milli edebiyat dönemindeki düşünce hareketleri, bu hareketlerin ortaya çıkardığı edebiyat yönelimlerinin en az birer yapıt okunmasıyla ortaya konması. Bu dönemlere ait önemli edebiyatçıların belirgin özellikleriyle birlikte tanıtılması. Millî edebiyat döneminin 20. yüzyıl Türk edebiyatına etkileri. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında 50’li yıllara kadar olan gelişmeler. Düzyazı, şiir ve tiyatro alanında ortaya çıkan önemli yapıtların incelenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Türk Edebiyatı dersinin içeriği | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Milli Edebiyat akımı ve genel özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Ömer Seyfettin (Hayatı-Sanatı- eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Ziya Gökalp (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Milli Mücadele Dönemi Edebiyatımız ve genel özellikleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Yakup Kadri (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Halide Edip (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reşat Nuri Güntekin (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | Ahmet Haşim (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Yahya Kemal (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Mehmet Akif Ersoy (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Cahit Sıtkı Tarancı (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Sait Faik Abasıyanık (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Sait Faik Abasıyanık (Hayatı- Sanatı- Eserleri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Önal, Mehmet (2009). Yeni Türk Edebiyatı / En Uzun Asrın Edebiyatına Teorik Bir Yaklaşım. Ankara: Akçağ Yayınları | |
2 | Korkmaz, Ramazan (Ed.) (2005). Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları. | |
3 | Enginün, İ. (2016). Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı. İstanbul: Dergah Yayınları. | |
4 | Akyüz, K. (1999). Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri. İstanbul: İnkılap Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |