|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SONGÜL AKBOĞA (songulakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 16. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | 17. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | 18. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | 19. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Klasik Türk Edebiyatı manzum metinlerini şerh eder. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 17. yüzyıl yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 2 | 17. yüzyıl Klasik edebiyatta üslup hareketleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Atayi, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Şeyhülislam Yahya hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Naili'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Neşati'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Nef'i’nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 17. ve 18. yüzyıl tezkireleri, metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | 18. yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Nedim hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Nabi'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Vehbî hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Şeyh Galip, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Şeyh Galip, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dilçin, C. (1999). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: TDK Yayınları | |
| 2 | İpekten, H. (2003). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergah Yayınları | |
| 3 | Şentürk, A.A. (2014). Osmanlı Şiiri Antolojisi. İstanbul: YKY | |
| 4 | Pala, İ. (2015). Divan Edebiyatı. İstanbul: Kapı Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 63 | ||