|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONGÜL AKBOĞA (songulakboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 16. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | 17. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | 18. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | 19. Yüzyıl Türk edebiyatını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Klasik Türk Edebiyatı manzum metinlerini şerh eder. |
PÇ-1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 17. yüzyıl yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | 17. yüzyıl Klasik edebiyatta üslup hareketleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Atayi, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Şeyhülislam Yahya hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Naili'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Neşati'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Nef'i’nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 17. ve 18. yüzyıl tezkireleri, metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | 18. yüzyıl edebiyatı, tarihi ve toplum hayatı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Nedim hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
12 | Nabi'nin hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Vehbî hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Şeyh Galip, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | Şeyh Galip, hayatı ve edebî kişiliği; örnek metin çalışması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dilçin, C. (1999). Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara: TDK Yayınları | |
2 | İpekten, H. (2003). Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz. İstanbul: Dergah Yayınları | |
3 | Şentürk, A.A. (2014). Osmanlı Şiiri Antolojisi. İstanbul: YKY | |
4 | Pala, İ. (2015). Divan Edebiyatı. İstanbul: Kapı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 63 |