|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-17 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini bilir ve buna dönük uygulamalar gerçekleştirir. PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sınıf kuralları oluşturabilir. |
PÇ-19 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. |
PÇ-5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. |
PÇ-18 Mesleki görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin ve disiplin modelleri, öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve öğrenci motivasyonu, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, öğretmen-veli görüşmeleri, sınıfta zaman yönetimi ve öğretmen liderliği konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf Yönetiminin Temel Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sınıfın Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik Boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sınıf Kurallarının Oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sınıf Yönetiminde Disiplin Ve Disiplin Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sınıfta İletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sınıfta Öğrenci Motivasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olumlu Sınıf iklimi ve Öğrenme ortamının Oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Öğretmen Veli Görüşmelerinin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sınıfta Zaman Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Öğretimin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Elektronik Öğrenmenin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Özel gereksinimli Öğrenciler ve Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğretmen Liderliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçyiğit, M. (2019). Classroom Management. Eğitim Publication. | |
2 | Uğurlu, C.T. (2016). Classroom Management. Anı Publication. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-14 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |