|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. 2022-2023 (Güz) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimin temel kavramlarını, amaç ve işlevlerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini açıklayabilir. |
PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eğitimde araştırma yöntemlerini ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-13 Alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve bu aşamalarda etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir. |
PÇ-31 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Öğretmen eğitiminin özelliklerini, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Eğitimin politik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimin tarihsel temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Eğitim bilimsel temelleri ve araştırma yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Eğitim sisteminde öğretmenin rolü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2020). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Cemaloğlu, N. & Şahin, F.(2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |