| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimlere yönelik bilgi kazandırmaktır. 2022-2023 (Güz) | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitimin temel kavramlarını, amaç ve işlevlerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temellerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-19 Alanıyla ilgili temel yasa ve yönetmelikleri bilir ve hayata geçirir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Eğitimde araştırma yöntemlerini ve önemini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-13 Alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve bu aşamalarda etik değerlere uygun hareket eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Türk Milli Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini açıklayabilecektir. | 
			
		 
			PÇ-31 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | Öğretmen eğitiminin özelliklerini, öğretmenlik mesleği ve öğretmenin niteliklerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi, eğitimde araştırmanın önemi, öğretmen yetiştirmenin önemi, öğretmen nitelikleri ve öğretmenlik mesleği konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Eğitimin temel kavramları, amaç ve işlevler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | Eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Eğitimin sosyal temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Eğitimin hukuki temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | Eğitimin ekonomik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Eğitimin politik temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eğitimin tarihsel temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | 21. Yüzyılda eğitim biliminde yönelimler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Eğitim bilimsel temelleri ve araştırma yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Türk eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Eğitim sisteminde öğretmenin rolü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | Öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2020). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi. | |
| 2 | Cemaloğlu, N. & Şahin, F.(2021). Eğitime giriş. Ankara: Pegem Akademi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 8 | 16 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||