|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEMA ÖNGÖREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, okul öncesi eğitim alanında öğrencilere okul öncesi eğitimin temel ilkeleri, bu alanda uygulanan öğretim yöntemleri, okul öncesi eğitime temel olan görüşler, Türkiye de ve diğer ülkelerde meydana gelen gelişmelere yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye de ve dünyada okul öncesi eğitimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Okul öncesine eğitime temel olan görüşleri açıklayabilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Okul öncesi eğitimin önemini açıklayabilir. |
PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders erken çocukluğun tanımı ve ilkeleri; erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi; Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk eğitimi; çocuğun gelişimsel özellikleri ve gereksinimleri; okul öncesi eğitim programı, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri; erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Erken Çocukluk Eğitimi Tanım ve İlkeleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
3 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Erken Çocukluk Döneminde Temel İhtiyaçlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Erken Çocukluk Eğitiminde Temel Olan Görüşler ve Tarihsel Gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Erken Çocukluk Eğitim Programları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul Öncesi Eğitim Programı I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Okul Öncesi Eğitim Programı II | Gezi, Gözlem, Rapor Hazırlama |
11 | Okul Öncesi Dönemdeki Çocukları Tanıma ve Değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Erken Çocukluk Eğitim Kurumları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Okul Öncesi Öğretmeni Özellikler, Görev ve Sorumluluklar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Erken Çocukluk Eğitimde Aileler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Okul-Aile-Çevre-Toplum İlişkileri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Katrancı, M. (2020). Erken çocukluk eğitimi ve önemi. S. Seven (Edt), içinde erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Tüfekci-Akcan, A. (2018). Erken çocukluk eğitimi ve tarihsel gelişimi. S. Demiriz & İ. Ulutaş (Edt), içinde erken çocukluk eğitimine giriş. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 1 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |