| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH ABANOZ (fatihabanoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi, öğrencilerin, Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirmelerini sağlamayı ve Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını açıklar. | 
			
		 
			PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. PÇ-31 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuki ve kültürel atılımlarının önemini değerlendirir. | 
			
		 
			PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini yorumlar. | 
			
		 
			PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Atatürk ilkelerinin ve inkılaplarının çağdaş Türkiye’nin oluşumundaki rolünü değerlendirir. | 
			
		 
			PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb); sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu ); eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı); hukuk alanında yapılan inkılaplar; Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi); Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı); Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk’ten sonra Türkiye, Demokrat Parti’nin iktidar yılları, 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 2 | Sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 3 | Eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 4 | Hukuk alanında yapılan inkılaplar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 5 | Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 6 | Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 7 | Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 10 | Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 11 | Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 12 | Atatürk’ten sonra Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 13 | Demokrat Parti’nin iktidar yılları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 14 | 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 15 | 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | AKYÜZ, Y., KOCATÜRK,U., AYBARS,E., (1997). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/2. Ankara: YÖK Matbaası. | |
| 2 | ATATÜRK, M.K., (1984). Nutuk. Ankara: Başbakanlık Basımevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||