|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ABANOZ (fatihabanoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II dersi, öğrencilerin, Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirmelerini sağlamayı ve Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını açıklar. |
PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. PÇ-31 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda bulunan ulusal ve evrensel değerlere duyarlılık gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuki ve kültürel atılımlarının önemini değerlendirir. |
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cumhuriyet dönemi eğitim, kültür ve sanat çalışmalarının toplumsal hayata etkilerini yorumlar. |
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Atatürk ilkelerinin ve inkılaplarının çağdaş Türkiye’nin oluşumundaki rolünü değerlendirir. |
PÇ-17 Toplumun gündeminde olan olayları takip eder ve bunlara duyarlılık gösterir. PÇ-22 İnsan haklarının ve çocuk haklarının bilincindedir ve bunlara uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb); sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu ); eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı); hukuk alanında yapılan inkılaplar; Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi); Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı); Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı); Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk’ten sonra Türkiye, Demokrat Parti’nin iktidar yılları, 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyasi alanda yapılan inkılaplar (Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyet’in ilanı, Halifeliğin kaldırılması vb) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal alanda yapılan inkılaplar (Şapka inkılabı, Tekke ve zaviyelerin kapatılması, Takvim, Saat ve Soyadı Kanunu) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Eğitim ve kültür alanında gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Harf inkılabı, Türk Tarih ve Dil inkılabı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Hukuk alanında yapılan inkılaplar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Atatürk dönemi çok partili hayata geçiş denemeleri ve tepkiler (Terakkiperver Cumhuriyet Fırka’nın kuruluşu ve kapatılması, Şeyh Sait isyanı ve Atatürk’e suikast girişimi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Atatürk dönemi çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri (Serbest Cumhuriyet Fırkası’nın kuruluşu, kapatılması ve Menemen Olayı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Cumhuriyet döneminde Türkiye’nin ekonomik kaynakları ve politikası (İzmir İktisat Kongresi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Atatürk dönemi Türk dış politikası (Nüfus Mübadelesi, Milletler Cemiyeti’ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Paktı) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Atatürk dönemi Türk dış politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay’ın Anavatan’a katılması, Türkiye’nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Atatürk’ten sonra Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Demokrat Parti’nin iktidar yılları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | 1960 ve 1970’li yıllarda Türkiye | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | 1960 sonrası Türkiye’nin dış politikası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKYÜZ, Y., KOCATÜRK,U., AYBARS,E., (1997). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/2. Ankara: YÖK Matbaası. | |
2 | ATATÜRK, M.K., (1984). Nutuk. Ankara: Başbakanlık Basımevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |