| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SEMA ÖNGÖREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde fen etkinliklerinin önemi ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma ile erken çocukluk döneminde bilimsel düşünmeyi geliştirecek etkinlikleri tasarlama ve uygulamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okulöncesinde fen etkinliklerinin önemini hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
 | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Çocukların gelişim özelliklerine uygun fen etkinlikleri planlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Okulöncesi döneme uygun farklı öğretim yöntem, teknik ve stratejileri kullanarak çocukların fene ilişkin kavramları anlamalarına yardımcı olur. | 
			
		 
			PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Fen-teknoloji-toplum ve çevre arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-9 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder. | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama konularını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap | 
| 2 | Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç Becerileri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 3 | Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi Programı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 4 | Temel Fen Kavramlarını ve Bilimsel Düşünme Becerilerini Öğretme Yöntem, Teknik ve Stratejiler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 5 | Türkiye’ de ve Dünyada Uygulanan Fen Eğitimi Programları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Bireysel Çalışma Yöntemi | 
| 6 | Yaşam Bilimleri I | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 7 | Yaşam Bilimleri II | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaşam Bilimleri III | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 10 | Dünya ve Uzay Bilimleri I | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 11 | Dünya ve Uzay Bilimleri II | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 12 | Dünya ve Uzay Bilimleri III | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 13 | Dünya ve Uzay Bilimleri IV | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 14 | Fiziki Bilimler | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 15 | Çevre Eğitimi | Proje Sunumu, Bireysel Çalışma, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akman, B., Uyanık Balat, G., & Güler Yıldız, T. (2019). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| 2 | Bahar, M. (2018). Okul öncesi fen bilgisi etkinlikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| 3 | Aktaş-Arnas, Y., Aslan, D., & Günay-Bilaloğlu, R. (2017). Okul öncesi dönemde matematik ve fen etkinlikleri. Ankara: İzge Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notları, Bilgisayar, Etkinlik Gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 6-15 | 1 | 40 | 
| 5.Rapor | 6-15 | 1 | 20 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 10 | 80 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||