|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarına; erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini kavratmayı, temel matematik beceri ve kavramlarının bilgisine sahip olmalarını, bu beceri ve kavramların çocuklara nasıl kazandıracaklarının öğretilmesini ve matematik etkinliklerin nasıl planlanacağının ve uygulanacağının öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını ve önemi açıklayabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde ilke ve standartları açıklayabilir. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Erken çocukluk matematik programlarını açıklayabilir. |
PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Okul öncesi eğitim programına uygun olarak matematik etkinliklerini hazırlayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Erken çocukluk matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Erken çocukluk matematik eğitimde yer alan kavramlara ilişkin materyaller hazırlayabilir. |
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve izlence tanıtımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı, önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Matematiği öğrenme, matematik eğitimi ve oyun | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Matematik programları | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Eşleştirme ve karşılaştırma | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sınıflandırma, sıralama ve örüntü oluşturma | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Sayılar ve sayma | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşlemler | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Geometri ve mekanda konum | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Problem çözme | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Etkinlik planı inceleme ve uygulama | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Etkinlik planı inceleme ve uygulama | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Etkinlik planı inceleme ve uygulama | Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılıç, M. ve Avcı, C. (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Eğiten | |
2 | Akman, B. (2016). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: Pegem. | |
3 | Uludağ, G. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Nobel. | |
4 | Aktaş Arnas, Y. (2018). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Ankara: Vize. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4-11 | 3 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12-14 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 3 | 11 | 33 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 152 |