Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 203 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 203 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET AKİF CİNGİ (makif@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına; erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini kavratmayı, temel matematik beceri ve kavramlarının bilgisine sahip olmalarını, bu beceri ve kavramların çocuklara nasıl kazandıracaklarının öğretilmesini ve matematik etkinliklerin nasıl planlanacağının ve uygulanacağının öğretilmesini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını ve önemi açıklayabilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde ilke ve standartları açıklayabilir. PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Erken çocukluk matematik programlarını açıklayabilir. PÇ-12 Okul öncesi eğitimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki güncel gelişmeleri takip eder
PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Okul öncesi eğitim programına uygun olarak matematik etkinliklerini hazırlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Erken çocukluk matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramları açıklayabilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Erken çocukluk matematik eğitimde yer alan kavramlara ilişkin materyaller hazırlayabilir. PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
PÇ-25 Materyal seçer, kullanır ve hazırlar
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve izlence tanıtımı Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı, önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Matematiği öğrenme, matematik eğitimi ve oyun Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Matematik programları Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Eşleştirme ve karşılaştırma Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Sınıflandırma, sıralama ve örüntü oluşturma Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Sayılar ve sayma Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İşlemler Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Geometri ve mekanda konum Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Ölçme, veri analiz-grafik/olasılık Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Problem çözme Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Etkinlik planı inceleme ve uygulama Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Etkinlik planı inceleme ve uygulama Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Etkinlik planı inceleme ve uygulama Proje Sunumu Grup Çalışması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kılıç, M. ve Avcı, C. (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Eğiten
2 Akman, B. (2016). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: Pegem.
3 Uludağ, G. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Nobel.
4 Aktaş Arnas, Y. (2018). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Ankara: Vize.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4-11 3 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12-14 3 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 3 11 33
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 11 22
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 152